"הוא משקר, אני לא יכול לשמוע את זה": העימות בין חפץ לאלוביץ'

כשניר חפץ הפך לעד מדינה, הוא הוכנס לעימות מול הבעלים של "וואלה" - הדמות המרכזית בתיק 4000. בחדר החקירות, סיפר חפץ על הפגישה שקיימו עם נתניהו, ועל ניסיון שיבוש העדויות • בלעדי

זמן צפייה: 05:10

שלושה שבועות אחרי שחתם על הסכם מדינה, יועצו לשעבר של ראש הממשלה ניר חפץ, שהפך לעד מדינה, הוכנס לעימות מול שאול אלוביץ', הדמות המרכזית בתיק 4000. הערב (ראשון) נחשפים לראשונה בחדשות 13 כמה דברים שנאמרו בין השניים בחדר החקירות.

תחילה, תיאר חפץ בפני החוקרים את הפגישה שהתקיימה בביתו של אלוביץ', שבה נתן לו מסמך להעביר לראש הממשלה שמטרתו היא לדרבן אותו לחתום מהר על אישור עסקת "בזק-יס", שתניב לאלוביץ' מיליונים. אחר כך הוא סיפר על הפגישה בין אלוביץ' ונתניהו בבלפור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נסחפנו בשיטפון": השיחה של המדריך למשטרה אחרי אסון נחל צפית

גנץ מתכנן צעדים נוספים: "הולכים לשבועיים דרמטיים"

עולה על המוביל, מאיץ – ומתהפך: תיעוד התהפכות טנק של צה"ל

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: חדשות 13

"ביבי ביקש ממני שאתקרב אליו", תיאר חפץ, "ואז רכנתי לעברו והוא לחש על אוזניי ששאול נמצא בכניסה, ושהוא לא רוצה שאנשים יראו שאנחנו יושבים איתו, שאכניס אותו בצורה שלא רואים אותו". אז, סיפר כיצד הכניס את אלוביץ' לחדר של נתניהו, והמשיך: "אני זוכר שהייתה לי במירכאות כביכול 'תקלה קטנה', כי בחדר של ביבי צריכים להגיף את הווילונות".

"יש וילונות לבנים, אבל ניתן קצת לראות ביניהם, מתוכם, דמויות. אחרי ששאול נכנס אני זוכר שהגפתי את הווילונות היותר כבדים - גם בחדר של ביבי. מיקמתי את שאול בפינת ישיבה שנמצאת מול השולחן של ביבי, ושאול - שאני זוכר איך הוא היה לבוש, שאל אותי האם הראתי את הנייר, וגם הסברתי לביבי על מה הפגישה".

ניר חפץ נכנס לדיון
ניר חפץ נכנס לדיון | צילום: חדשות 13

בשלב זה, אלוביץ' - שכאמור נכח בחדר משום שמדובר היה בעימות, התפרץ לדבריו של חפץ וטען: "זה שקר". "הוא היה נראה מתוח לפגישה, אבל מחוייך", הוסיף חפץ לספר. "ואז יצאתי, סגרתי את הדלת, השארתי אותו סגור בחדר של ביבי, ניגשתי, המשכתי עוד 10 דקות לפגישה בפאטיו עם העיתונאים ואח"כ ביבי הלך לחדר והם נפגשו בארבע עיניים".

"אני מוכרח להגיב", זעם אלוביץ', "זה לא יעלה על הדעת. לא היו ולא נבראו דברים מעולם". "לא הגעת?", שאל החוקר. "לא היה צריך את ראש הממשלה בכלל. יכול להיות שבאחת הפעמים שבאתי לבלפור, זה היה נדמה לי יום שישי, בדיוק ניר יצא. זה יכול להיות". "היה או לא היה?", הקשה החוקר. "לא היה", ענה אלוביץ'.

כאן, התערבה החוקרת פולינה ניר, פנתה לחפץ ושאלה: "ניר, אתה משקר?". "לא, לא יכולתי לדעת על קיומו של הנייר הזה בכלל", טען חפץ, ואילו אלוביץ' המשיך להדגיש כי "לא היה מעולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

בהמשך העימות, החל חפץ להטיח בפני אלוביץ' את פגישת השיבוש שבה לכאורה החליטה חבורת 4000 להיפטר מהטלפונים הניידים המפלילים כשהחלו השמועות על חקירה חדשה. "ואז שאול מעלה את ה...לא יודע אם לקרוא לזה פתרון", תיאר חפץ, "אבל מעלה את ה..." "תפסיק לשקר", התפרץ אלוביץ', "עובדה שצריך פשוט להיפטר מהטלפונים", המשיך חפץ.

כעת, ביקש אלוביץ' להגיב, אולם לפני כן חפץ עוד הספיק לומר כי "אני שאלתי את שאול אבל, ואז הוא אמר שהוא ואיריס ואילן ישועה למחרת היום יוחלפו להם הטלפונים הניידים, והציע שאני גם אקנה לעצמי טלפון חדש ואפטר מהישן". "שקרן", זעם אלוביץ', "אני לא יכול לשמוע את זה".

איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בבזק
איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בבזק | צילום: חדשות 13

בשלב זה, אלוביץ' הודה בעצמו שהייתה פגישה אמנם - אבל עדיין נותר ויכוח באשר לשאלה מי יזם את ההיפטרות מהטלפונים. לדבריו של אלוביץ', הרעיון היה "רק של ניר". "בשום פנים ואופן לא" טען חפץ, "הרעיון היה של ניר, רק שלו", הדגיש אלוביץ', "הוא משקר. משקר פשוט משקר. כל הרעיון היה שלך", אמר לחפץ.

לאחר שהחוקרת שאלה האם הזוג אלוביץ' החליט להחליף את הטלפונים שלהם בעקבות הרעיון שהוצע קודם לכן, השיב לה אלוביץ' כי הטלפון שלו היה "דפוק מלכתחילה. עם הקטע של המסך השחור שהוא כל הזמן היה שחור, אני החלפתי טלפון. הייתה גרסה בנוקיה של מסך שחור".

"אז למה אתה כל כך עצבני מזה?", תהתה החוקרת, "כי זה שקר וזה מעצבן אותי", ענה אלוביץ'. "הוא אומר שאני אמרתי להחליף טלפונים - זה לא היה ולא נברא". "אבל עובדה שאתה מחליף טלפונים יום אחר כך", הקשה החוקר, "הוא ביקש להחליף טלפונים". "אתה עושה מה שמבקשים ממך?", "לא. בין כה הטלפון שלי לא עבד והיה עם מסך שחור". "ושל איריס?" "אני לא יודע אם היא החליפה".

שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

תגובת שאול אלוביץ': "אין בכוונתנו לתת יד לזיהום ההליך השיפוטי, ולא נתייחס לגופם של הדברים. במשפט האמיתי יתבררו הדברים ותוצג התמונה המלאה והאמיתית. הדלפות חומרי חקירה באופן חלקי, מגמתי ומסולף הן פשע שרומס את זכותו של כל אדם להליך הוגן".