האסיר לשעבר מסיר את האזיק - ומחכה לעלות לישראל: הערב (ראשון) ציין יונתן פולארד, המרגל היהודי, רגע היסטורי. 35 שנה לאחר שנתפס ונכלא וחמש שנים לאחר שחרורו, פולארד הסיר את הצמיד האלקטרוני. האזיק הוא הסמל המוחשי להגבלות שהוטלו עליו בחמש השנים האחרונות, אך הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי לא כולם בישראל מברכים על כוונתו לעלות לישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בעוד ראש הממשלה וכל הגורמים הרשמיים בישראל מברכים על כך שפולארד הוא איש חופשי ואומרים שהם מצפים לעלייתו לישראל, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אומר הערב בוועידת מעריב לעסקים: "אני מעדיף שעם כל הכבוד לא יעלה לארץ, אנחנו לא חייבים לו כלום". לדבריו, "הוא היה מרגל של מדינת ישראל, עשינו מה שיכולנו כדי לדאוג לו כשהוא נתפס. הוא עבד תמורת כסף והרבה מאוד כסף - הוא לא היה איזשהו מתנדב ציוני שבא והקריב את חייו". 

פולארד מסיר את האזיק האלקטרוני
פולארד מסיר את האזיק האלקטרוני

ראש הממשלה לשעבר ציין שבואו של פולארד לישראל יכול להעצים את הנזק "שהפרשה הזאת גרמה לנו". עוד הוסיף אולמרט: "אני רואה לנכון לומר את הדברים האלה בצורה הכי חדה כי אני רואה איך הנוכל שעומד בראש הממשלה היום ינסה לעשות חגיגה מבואו של... הוא יקבל אותו כמו גלעד שליט. אם יהיה צורך הוא גם ייתן לחמאס איזה 500 רוצחים כדי שהוא יוכל לקבל את פולארד, ואל תשאל אותי איך ומה".

פולארד האשים לא פעם את אולמרט בכך שהוא לא הזכיר אותו בנאומים רשמיים, שהוא נושא באחריות אישית על הסבל שלו ועל כך שנמנע מלהעלות את עניינו באופן נמרץ בפני ג'ורג' וו. בוש, אז נשיא ארה"ב.

"כעת נותרה חזרתנו הביתה - לארץ"

בהודעה מטעמו של פולארד נכתב: "לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארה"ב, בו הייתי כלוא בצינוק 3 קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות. כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיע אלי, חתכה את אזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים. זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה.

"היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת. כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעז"ה בקרוב מאוד! אסתר ואני נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארה"ב שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך כל החופש. אנו מבקשים להודות מקרב הלב על המכתבים ששלחתם ואתם שולחים לנו ובפרט על תפילותיכם לאורך כל השנים.

"לסיום, ובשל המצב הרפואי המורכב של אסתר, אנו מודים לחברינו ומשפחתינו על הבנת הצורך שלנו לעבור את תקופת השהות הנצרכת בארה"ב ככל שתדרש באופן שקט ורגוע ולעלות לארץ באופן שיבטיח את המשך טיפולה של אסתר באופן היעיל ביותר ותוך שמירה על פרופיל נמוך באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי אהובה ובבניית חיינו מחדש אחרי כל השנים שבהם לא זכינו לכך".

קרן בצלאל השתתפה בהכנת הידיעה.