פולארד הסיר את האזיק האלקטרוני: "חירותי הוחזרה לי"

היהודי-אמריקני, שהורשע בריגול ושוחרר ב-2015 בתנאים מגבילים, הודיע כי הוא מתכוון לעלות לישראל ברגע שמצבה הרפואי של רעייתו יאפשר זאת. "כצעד האחרון לחופש נותרה חזרתנו הביתה"

זמן צפייה: 01:36

היהודי-אמריקני, שהורשע בריגול נגד ארצות הברית ושוחרר ב-2015 בתנאים מגבילים, ג'ונתן פולארד, הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו לעלות לישראל, לאחר שאשתו, אסתר, הסירה ממנו את האזיק האלקטרוני. "בכך היא החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת", כתב. "כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים - בקרוב מאוד".

עוד כתב פולארד כי "לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארצות הברית, שבו הייתי כלוא בצינוק שלוש קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות. כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיע אלי, חתכה את אזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים. זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עולה על המוביל, מאיץ – ומתהפך: תיעוד התהפכות טנק של צה"ל

מחשש לזיהום עקב הגשמים: משרד הבריאות מזהיר מרחצה בחופי הים

נתניהו במסר לביידן: "אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן"

ג'ונתן פולארד ואשתו אסתר ליד בית משפט בניו יורק
ג'ונתן פולארד ואשתו אסתר ליד בית משפט בניו יורק | צילום: רויטרס

"לסיום, ובשל מצב הרפואי המורכב של אסתר", המשיך פולארד. "אנו מודים לחברינו ומשפחתינו על הבנת הצורך שלנו לעבור את תקופת השהות הנצרכת בארצות הברית ככל שתדרש באופן שקט ורגוע ולעלות לארץ באופן שיבטיח את המשך טיפולה של אסתר באופן היעיל ביותר ותוך שמירה על פרופיל נמוך באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי אהובה ובבניית חיינו מחדש אחרי כל השנים שבהם לא זכינו לכך".

בשבוע שעבר הכריע משרד המשפטים האמריקני שלא להאריך את תקופת המבחן של פולארד - כך הודיעו עורכי דינו. המשמעות היא שכל ההגבלות שחלו על פולארד בחמש השנים האחרונות - יבוטלו, והוא יוכל לעבור לכל מקום שירצה, כולל ישראל. "הוא ישמח לבוא לישראל, זה היה החלום שלו, התקווה שלו, המשאלה שלו", אמר עורך דינו אלן דרשוביץ. "זה יהיה טוב לישראל, טוב לאמריקה, וטוב לשלטון החוק".

בשנת 1987 הורשע פולארד בריגול לטובת ישראל במסגרת הסדר טיעון. בנובמבר 2015, לאחר שריצה 30 שנות מאסר, שוחרר פולארד בהתאם להחלטת ועדת השחרורים האמריקנית. תנאי שחרורו כללו הגבלות רבות למשך 5 שנים: עוצר בית לילי, איסור יציאה מאזור מסוים של ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני וניטור של מחשבו הפרטי ובמקום העבודה. תקופת התנאים המגבילים פגה היום, חמש שנים בדיוק לאחר שחרורו של פולארד מהכלא, ועל פי הכרזת עורכי הדין - הוחלט שלא להאריכה.