בעיריית ירושלים נערכים לפתיחת כל מערכת החינוך: ראש העיר ירושלים ניצל את ביקורו של פרויקטור הקורונה נחמן אש היום (ראשון) בעיר והעביר דרכו פנייה - לאפשר לירושלים להחזיר את כיתות ז' עד י' בהקדם האפשרי. מדובר בפיילוט מהפכני, ואם הוא יצלח ידרשו בעירייה להרחיבו גם למוסדות התרבות ולקניונים. הפרויקטור מתכנן להעלות את ההצעה כבר מחר בקבינט הקורונה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עיריית ירושלים מציעה למעשה פיילוט שיחל ב-20 בתי ספר בשכונות ירוקות וצהובות, באופן שייצג את כלל האוכלוסייה. במסגרת ההצעה העירייה מתחייבת להעמיד בכניסה למוסדות החינוך עמדות דיגום של מד"א פעמיים בשבוע, לבצע בדיקות שוטפות של אנשי הצוות והתלמידים, לשנע את הבדיקות למעבדה ולפענחן תוך 4 שעות.

בנימין נתניהו ויואב גלנט בבית ספר בירושלים (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש/90 )
נתניהו וגלנט בבית ספר בירושלים. ארכיון | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש/90

עם זאת בעירייה מדגישים כי כל מערך הבדיקות יהיה וולונטרי, כלומר לא יחייבו תלמידים להיבדק מכיוון שלמהלך כזה יהיו השלכות משפטיות. 

אם הפיילוט יצליח בעירייה יבקשו גם לפתוח את מוסדות התרבות והספורט ואת הקניונים. בנוגע לקניונים מציעים בעיריית ירושלים להתנות כניסה של לקוחות בהצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה ב-72 השעות האחרונות באמצעות אפליקציה.

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום: פלאש 90, חדשות)
משה ליאון | צילום: פלאש 90, חדשות

מה הסיכוי שההצעה הזו תגיע לכדי מימוש? הפרויקטור אש התלהב מאוד מההצעה וניכר שהוא תומך בהעברת סמכויות לרשויות המקומיות. אש מתכוון להעלות את הצעת הפיילוט כבר מחר בקבינט הקורונה. 

ביום שלישי צפויה להיכנס לתוקף ההקלה האחרונה שאושרה בשלב זה - פתיחת כיתות ה'-ו' באזורים ירוקים. בממשלה הזהירו לפני כמה ימים כי "זו הייתה ההקלה האחרונה עד להודעה חדשה" בגלל העלייה במספר החולים, אך אתמול פורסם כי משרד הבריאות תומך בפתיחת כל הכיתות באזורים ירוקים.

ראש הממשלה נתניהו בישיבת קבינט הקורונה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
קבינט הקורונה יכריע | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

קבינט הקורונה היה אמור להתכנס כבר היום, אך בשעת לילה מאוחרת הוחלט לדחות את הישיבה ליום שני, ופתיחת מערכת החינוך צפויה להיות מרכז הדיון. אחת האפשרויות שתעלה תהיה הפיילוט שהציעו בירושלים.