12 חברים ובני משפחה החליטו לפני כשנה להזמין חופשה במלון חמישה כוכבים יוקרתי במערב כרתים. הם נכנסו לאתר השוואת מחירים וגילו שהמחיר לסוויטה מפוארת עם גישה לבריכה וארוחת בוקר לארבעה לילות עולה 1,523 שקלים. הם הזמינו ארבעה חדרים וקיבלו לטענתם אישור לעסקה והודיעו במקום עבודתם על כך שהם יוצאים לחופשה של חמישה ימים.

כמה ימים לאחר ההזמנה נציג בית המלון יצר קשר עם כמה מהם קשר וטען שמחיר העסקה לנופש בבית המלון היוקרתית היה שגוי והוצג בטעות באתר. נשלח אליהם מייל בעניין מהמלון שבו נאמר שלא יוכלו לכבד את העסקה וכי המחיר שהוצג נרשם בטעות בשקלים ולא בדולרים וכי המחיר הוא למעשה 5,483 שקל לחדר. לאחר שבני המשפחה לא הסכימו להזמין במחיר החדש המלון החליט לבטל את הזמנת החדרים.

בעקבות כך, 12 החברים ובני משפחתם החליטו להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת. הם דרשו פיצוי של 33,900 שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם והעובדה שהעסקה שלהם אושרה על ידי האתר וכי ביטול העסקה פגעה בהם קשות.

בכתב התביעה נטען כי האתר הציעה להם פיצוי של 710 שקלים בצורת קופון להזמנה עתידית לכל משפחה אבל הם דחו זאת על הסף. "החופשה נהרסה לנו. ליבם של הילדים שלנו נשבר. נאלצו להודיע בעבודה שביטלנו את החופשה ושכרנו עו"ד כדי לסייע לנו בהתנהלות מול האתר", טענו התובעים.

חברת המלונות הגישה כתב הגנה בו אישרה שאכן נפלה טעות במחיר המלון וכי המחיר שניתן נכתב בשקלים במקום בדולרים ומותר לה לבטל עסקה שנרכשה במחיר שגוי. עוד ציינה החברה, כי חוק החוזים מאפשר לה לבטל הזמנה שנעשתה בטעות.

החברה אישרה שהציעה לתובעים שלל הטבות כספיות אבל טענה שהם סירבו לקבלם. החברה ציינה כי ברור שזה לא הגיוני סוויטת דלוקס במלון היוקרתי תעלה 381 שקל ללילה. החברה ביקשה לדחות את התביעה ולחייב את התובעים בהוצאות משפט.


השופט, יובל שדמי, החליט לדחות את התביעה ולחייב את התובעים לשלם לחברה סכום של 6,000 שקל הוצאות משפט. מדובר בסכום ההוצאות הגבוה ביותר שנפסק בישראל אי פעם בתביעות קטנות על תובעים בתחום הנופש.

השופט טען שהחברה הציעה לתובעים פיצוי ראוי וסביר אבל הם סירבו לקבל אותו והגישו את התביעה כדי להתעשר על חשבונה. "מן הראוי להבהיר לתובעים בכוח בציבור הרחב השוקלים שימוש בבית המשפט לתביעות קטנות  על מנת להתעשר שלא כדין על חשבון 'כיס עמוק', שבתביעה כזו קיים סיכון ממשי לחיוב הוצאות נכבדות", הדגיש השופט.

לדבריו, התובעים הטריחו את נציגי החברה להגיע לישראל כדי להעיד בבית המשפט ומן הדין לפסוק להם לשלם לחברה הוצאות משפט כבדות.