קמפיין "שומרת אחותי" של נעמת יוצא היום (ראשון) לדרך במטרה להעלות את המודעות לזיהוי אלימות נגד נשים ולעודד פנייה לגורמי מקצוע וטיפול. בקמפיין, בו משתתפים בין היתר שירי מימון, מגי אזרזר, דין מירושניקוב, דנה פרידר ויעל בר זוהר, קוראים לציבור לא לחשוש או להתלבט ולפנות מידית לקו החם של נעמת אם מזהים עדות לגילוי אלימות נגד נשים בסביבה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בקמפיין החדש, משחקים הידוענים והידועניות בסצנות המדמות סיטואציות מחיי היומיום, שבמהלכן הם עדים לגילויי אלימות מילולית, פיזית, נפשית, כלכלית או אחרת המכוונת נגד נשים בסביבתן. בארגון מוסרים כי מאז פרוץ משבר הקורונה חלה עלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום הנובעת מהלחצים הנפשיים והכלכליים שהופכים בתים רבים בישראל לבתי כלא עבור נשים רבות שבמעגל האלימות.

קמפיין נעמת (צילום: נעמת)
"מאות אלפי נשים בישראל חיות במעגל האלימות" | צילום: נעמת

באחת הסצנות בקמפיין, שירי מימון נפגשת עם חברתה הטובה, שמהססת לספר לה מה שלומה. "אתמול אחרי שהלכת", אומרת החברה "הוא.. אני לא מסוגלת", והשיחה נקטעת. בסצנה נוספת, דנה פרידר יוצאת מדירתה ושומעת קולות וצעקות אלימות מהבית של השכנים. כשהאישה יוצאת מהדלת, היא מבקשת מפרידר לא לומר כלום. שתי השחקניות מתלבטות כיצד לפעול לטיפול במצב. יצוין כי כל המשתתפים מגלמים דמויות ולא את עצמם וכך גם אנשי הקשר שלהם בסרטונים.

נעמת היא תנועת הנשים הגדולה בישראל, הפועלת לקדם את מעמד האישה במדינה ולהביא לשינוי המדיניות החברתית. התנועה שואפת להשגת שוויון בין המינים במשפחה, בעבודה, בחברה ובכלכלה. "מאות אלפי נשים בישראל חיות במעגל האלימות", מסבירה יו"ר הארגון, חגית פאר. "רבים מאיתנו הרגישו לא פעם שמישהי סביבנו זקוקה לעזרה, אבל לא ידענו איך לסייע לה. אם אתם חוששים שמישהי בסביבתכם סובלת מאלימות, אל תשאירו אותה לבד. פנו לקו החם של נעמת".

קמפיין נעמת (צילום: נעמת)
מאז פרוץ משבר הקורונה חלה עלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום | צילום: נעמת

לפניה לקו החם של נעמת: חייגו 9201*