טנק שעלה על מוביל (רכב שמשנע טנקים, נ"ד) במחנה תבץ שבצפון בקעת הירדן נפל ממנו והתהפך היום (ראשון). מהתחקיר הצה"לי עולה כי הנהג נסע בזווית לא נכונה. הנהג טען כי לא הצליח לשחרר את דוושת הגז בעת העלייה, ועל כן איבד את השליטה על הכלי. בתיעוד האירוע נראה הטנק עולה על המוביל במהירות, לא עוצר ומתהפך. לא היו נפגעים אך הנהג פונה להשגחה רפואית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בסרטון אפשר לראות את הטנק מנסה לעלות על המוביל שוב ושוב כשחייל אחד, שנמצא על הרכב, מכווין אותו. לבסוף הטנק מצליח לעלות על המוביל אך הוא אינו מאט. המצלמה זזה לרגע מהטנק, וברקע נשמעות צעקות החיילים. כשהמצלמה חוזרת לטנק ניתן לראות אותו מתהפך, נוחת על גגו ועשן רב מתחיל לעלות ממנו.

התהפכות טנק בעת העמסה על מוביל
הטנק לאחר ההתהפכות
התהפכות טנק בעת העמסה על מוביל
התהפכות טנק בעת העמסה על מוביל

הנהג נחלץ מהטנק ההפוך ופונה לטיפול בתאג"ד והוא לא סובל מפגיעות ניכרות. בעקבות האירוע הנחה מפקד החטיבה למנוע תנועת רכבים קרביים משוריינים עד להודעה חדשה ולא להכניס אף רכב לבסיס.

האזור תוחם בסרט סימון (סס"ל) ובסמוך אליו הוצבה ערכת כיבוי אש מחשש לדליקה, בשל התחמושת והסולר שנשפכו מחוץ לטנק. תחקיר מח"ט יתבצע בהמשך הערב.

מבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים נמסר: "אל יחידת הטראומה החדשה בבית החולים פונה בן 24 אשר התהפך עם טנק שבו נהג". ד"ר דניאל וייס, אחראי תחום הטראומה בהדסה הר הצופים, מסר כי הוא סובל מחבלות קלות ובדיקותיו תקינות - והוא יישאר עד מחר להשגחה ולטיפול.

מצה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום התהפך טנק בעת העמסתו על מוביל בבסיס צה"ל בבקעת הירדן. אין נפגעים. נסיבות האירוע מתוחקרות בשעה זו. מפקד האוגדה הנחה לעצור את תנועת הרכבים הקרביים הממוגנים באוגדה עד לתוצאות התחקיר הראשוני".

ענבר טויזר השתתפה בהכנת הידיעה.