י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קרוב מתמיד

מודרנה: האמריקאים יוכלו להתחסן כבר בחודש הקרוב

נציג חברת מודרנה הכריז היום כי אזרחי ארצות הברית יוכלו להתחסן תוך 24 שעות מרגע אישור החיסון. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית בעוד כ-20 יום אזרחי ארצות הברית יחלו לקבל את החיסון

מודרנה: האמריקאים יוכלו להתחסן כבר בחודש הקרוב
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשורות טובות בדרך לחיסון: חברת 'מודרנה' ממשיכה במירוץ ראש בראש מול חברת 'פייזר' מי תהיה הראשונה לשווק את החיסון לנגיף הקורונה המשתולל בעולם. היום (ראשון) הייתה זו 'מודרנה' שתפסה את הכותרות עם ההכרזה כי החיסון יהיה מוכן לשימוש להערכתה כבר בחודש הקרוב.

נציג חברת מודרנה הכריז היום כי האזרחים בארצות הברית יוכלו להתחסן תוך 24 שעות מרגע אישור החיסון. כאשר על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית ההערכות הן שבעוד כ-20 יום אזרחי ארצות הברית יחלו לקבל את החיסון.

'מודרנה' הייתה החברה הראשונה שהודיעה על ייצור החיסון, 'פייזר' הקדימה אותה עם ההכרזה על יעילות החיסון. 'מודרנה' לא אכזבה, והיא הראשונה בדרך לישורת האחרונה.

כזכור בשבוע שעבר, שבוע לאחר שחברת 'פייזר' בישרה כי תוצאות הניסוי הציגו יעילות של מעל ל90% לחיסון שלה לקורונה, דווחה גם חברת 'מודרנה' על שיעור דומה של הצלחה בניסוי, ואפילו על הצלחה גבוהה יותר: לפי נתוני 'מודרנה' הניסוי שלה הציגה שיעור הצלחה של 94.5%.

לפי הודעת 'מודרנה', התוצאות הגיעו לאחר שחוסנו מעל 30 אלף מתנדבים. 95 מהם חלו, אך כאשר נפתחו המעטפות כדי לגלות כמה מהם היו בקבוצת הניסוי וכמה בקבוצת הביקורת הסתבר כי 90 קיבלו את ניסוי הדמה, ורק חמישה את החיסון - עדות ליעילות גבוהה של החיסון במניעת המחלה.

בחברה הדגישו כי תופעות לוואי היו 'נסבלות': כאשר 10% סבלו מעייפות חולפת ו-4.5% מכאב ראש. כמו כן, החיסון עמיד בטמפרטורות של 2 עד 8 מעלות עד 30 יום, ובמינוס 20 מעלות עד כחצי שנה. אלו בשורות חשובות בכל הנוגע להפצה ושיווק של החיסון, כאשר בניגוד לחיסון של 'פייזר' שדורש הקפאה ברמות נמוכות בהרבה, במקרה זה השינוי והאחסון יהיו קלים יותר ולא ידרשו היערכות לוגיסטית מיוחדת.

יצוין כי לישראל יש הסכמים חתומים גם עם מודרנה וגם עם פייזר. זאת, לצד העובדה שגם במכון הביולוגי ממשיכים עם הניסוי של החיסון הישראלי, אם כי במקרה זה, גם מפתחיו מצהירים שהוא יהיה מוכן – בהנחה שאכן יוכיח יעילות – רק לקראת הקיץ. ובמקביל נמשכת ההתקדמות של הדסה עם החיסון הרוסי.

קורונה חיסון חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד