"הפגישות איתם היו ארוכות ומעייפות כי הם עברו איתי על כל הנכסים שהיו שייכים לפבלו": ויקטוריה יוג'ינה, אלמנתו של פבלו אסקובר, חשפה לאחרונה כיצד סגרה את כל החשבונות הפתוחים שהיו לבעלה עם אויביו המרים - ראשי הקרטלים ומשפחות הפשע בקולומביה.

בספרה האוטוביוגרפי, "גב' אסקובר: חיי עם פבלו אסקובר", מספרת ויקטוריה כיצד נדרשה למסור נכסים בשווי של למעלה מ-120 מיליון דולרים לראשי קרטל קאלי והאחים קסטניו (מייסדי הארגון הפרה-צבאי AUC) לאחר מותו של בעלה בדצמבר 1992 – זאת על מנת להבטיח שלא יפגעו בה ובשני ילדיה.

יוג'ינה כותבת בספרה כי הסכום נקבע על ידי ראשי קרטל קאלי (האחים רודריגז, חוזה סנטקרוז והלמר "פאצ'ו" הררה) שדרשו פיצוי על כל ההוצאות שלהם במהלך מלחמתם מול אסקובר על השליטה בעולם התחתון של קולומביה, ולטענתה הכסף נועד לפצות אותם על כל מעשיו של ראש קרטל מדיין שכללו בין היתר נזק לרכוש, חטיפות, רצח ועוד.

View this post on Instagram

A post shared by Victoria Eugenia Henao (@victoriaeugeniahenao)

View this post on Instagram

A post shared by Victoria Eugenia Henao (@victoriaeugeniahenao)

אלמנתו של אסקובר מספרת כי המשא ומתן עם ראשי העולם התחתון של קולומביה היה ארוך ומתיש, והיא חושפת כי מעבר לפגישות עם ראשי קרטל קאלי, היא נאלצה להיפגש עם עשרות עורכי דין ורואי חשבון על מנת להעביר להם הסכום האסטרונומי "בצורה מסודרת".

בשנת 1994, בתום הליך שנמשך למעלה משמונה חודשים, ויקטוריה, כך לדבריה, מסרה כ-62 נכסים שהיו בבעלותו של בעלה, רגע לפני ששינתה את שם משפחתה ועזבה עם ילדיה לארגנטינה בניסיון לפתוח בחיים חדשים.

"לשמחתי, הם הסכימו לקבל גם 50% מהנכסים שהוחרמו על ידי המדינה. העברת השליטה אליהם הייתה בעייתית על פניו, אבל הם אמרו שהקשרים שלהם עם בכירים בממשל דאז יעזרו להם להתיר כל קשר של בני המשפחה של פבלו מאותם מקומות", מספרת אלמנתו של ברון הסמים בספרה החדש.

בין הנכסים שהועברו לראשי קרטל קאלי והאחים קסטניו היו מגרשים עצומים באזור מדיין, יצירות אומנות בשווי מיליוני דולרים, מנחתי מטוסים, דירות, חוות וכלי תחבורה שונים, כולל מטוסים קלים, מסוקים, אופנועי-ים ורכבים פאר שונים.