דרמה: גנץ מקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות - סרוגים

דרמה: גנץ מקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות

שר הבטחון וראש הממשלה החלופי, פרסם הודעה שצפויה לטלטל את המערכת הפוליטית ולהקדים את פיזור הכנסת. לדבריו, תוקם ועדת בדיקה לפרשת הצוללות וכלי השיט

author-image
דרמה: גנץ מקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות
  (צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, בני גנץ, הודיע לפני זמן קצר (ראשון) על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לתיק 3000 – פרשת הצוללות, זאת, לאחר שבועות של עבודת מטה שהתקיימה בשבועות האחרונים במשרד הביטחון ובהתאם לסמכותו.

מדובר בהודעה עם השלכות פוליטיות דרמטיות, שכן עד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה הכל בכדי למסמס את הקמת הוועדה. לפני מספר שבועות אף אירעה דרמה במליאת הכנסת לאחר שההצבעה על הקצת ועדת חקירה לפרשת הצוללות עברה ברוב גדול. לאחר מכן ההצבעה בוטלה מכיוון שהיא נערכה בניגוד לתקנון.

בשבועות האחרונים, קיים גנץ התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית. לאור התייעצויות אלו והמידע העדכני שאליו נחשף, הגיע גנץ למסקנה, כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות.

גנץ החליט למנות את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לעמוד בראש הוועדה. סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בת"א, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. סטרשנוב אף כיהן בעבר כנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית, וכיום הוא מכהן כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ועוסק בבוררות ובגישורים.

(צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

לצידו, מינה השר חברים נוספים לוועדה: יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדו"ח הסופי, והנחה את חברי הוועדה לעבוד מול הדרג המקצועי במשרד הביטחון והדגיש בפניהם, כי הם נדרשים לבצע את עבודתם באופן עצמאי, ללא מעורבות הדרגים הפוליטיים. כמו כן, הדגיש גנץ כי מסקנות הוועדה, לאחר ביצוע עבודת ביטחון המידע הנדרשת, יפורסמו באופן שקוף לציבור.

עוד באותו נושא

ליברמן: "חייבים לחקור את הצוללות ומטוסי ה-F35"


7

הנושאים שייחקרו על ידי חברי הוועדה הם: הפרוצדורה בהליכי הרכש של מערכת הביטחון בנוגע לספינת המגן סער 6 והצוללות, ממשקי העבודה בין כל הגורמים העוסקים ברכש ובהם, מערכת הביטחון, משרד ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי,  תחומי האחריות של צה"ל בהליכי הרכש של מערכת הביטחון, ומעמדם של מתווכים בעסקאות רכש ובעסקאות ייצוא של מערכת הביטחון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רק הכותרת היא "דרמה"
רפי | 22-11-2020 16:40
הוועדה ( אם תתחיל לפעול) מוגבלת בסמכויות שלה ולא עוסקת בתחום הפלילי. אז הם יגלו אי סדרים במערכת הבטחון אבל לא יגיעו לחלקו של נתניהו בפרשה .
המקובלים: גנץ שחיק טמיא. גנץ שם רשעים ירקב
גנץ שוואנץ=זנב | 22-11-2020 20:49
גנץ יצחצח נעליו של ביבי
גנץ האבהל קשר לגרונו את חבל התליה
גנץ אהבל השנה | 22-11-2020 18:44
חחחחחח הגיבור גנץ. החברה סיבנו אותו כדי להעיפו מערכת הבחירות. וקללה בצדה. ילך גנץ לעזה ולעזאזל
2
אמיר אוחנה תקים...
מאיר | 22-11-2020 17:17
אמיר אוחנה תקים ועידת בדיקה על המימד החמישי אבל דחוףףףףף
3
איך אמר ליבסקינד לסטרשנוב בעימות איתו אתה גס
נירה | 22-11-2020 19:36
רוח. בטיפשוטו הוא מסכים לעמוד בראש ועדה פוליטית ומטיל צל כבד של הטיה פוליטית על השופטים העומדים תחת מתקפה בנושא.
4
מוזר שהמפלגה שמתימרת...
ואני חשבתי שהם פטריוטים .... איזה בדיחה ... הכל , רק שיטות לחלוב את המדינה ... | 22-11-2020 20:04
מוזר שהמפלגה שמתימרת להיות סמל לפטריוטיות לא מעוניינת לדעת איך נמכרו צוללות מתקדמות למצרים , למה רצו לרכוש 6 צוללות , ולמה רכשו 2 ספינות מגן שחיל הים לא בקש … והכל כמובן מטיסנקרופ וללא מכרז … והכל ללא ידיעת שר הבטחון , הרמטכל ומפקד חיל הים … ואיך קרה שכל האקוריום של נתניהו חשוד/נאשם בפלילים החל מארי הרו , דוד שרן , דוד שמרון , בר יוסף מפקד חיל הים לשעבר צ'ייני , וגם ברוש … וכולם סביב עניני הצוללות וטיסנקרופ … אז חשבתי שהם פטריוטים … חחח… חחח
5
גנץ האפס מתואם...
גנץ עוד 0 בממשלת ביבי | 22-11-2020 21:09
גנץ האפס מתואם עם נתניהו אחד לאחד. מי שקיבל בעצמו את ההחלטות בצוללות מיותרות, בספינות לא מתאימות ללא מכרז, בצוללות חכמות לאויב... חומק מלתת את הדין בחשד בבגידה.