סוף שבוע מוצלח וכמעט שגרתי עבר על בירת הנופש הדרומית: עשרות אלפי נופשים פקדו את אילת, והתארחו במלונות, במסעדות, באטרקציות ובחנויות הרחוב. כוחות המשטרה פעלו לאכוף את נהלי "האי הירוק", והחזירו צפונה 250 רכבים לאחר שלא הציגו בדיקה שלילית בתוקף. כמו כן, פקחי העירייה עצרו הבוקר (ראשון) שלושה אזרחים שהציגו בדיקת קורונה מזויפת. "אנו נפעל באפס סובלנות כלפי מי שינהג בחוסר אחריות ובכך יפגע בכל מאמצינו לשמור על העיר אילת, על כלכלתה ועל בריאות תושביה" אמר ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אילת נפתחה לתיירים (צילום: איתי כהן)
"האורחים זקוקים לחופש כפי שאנו זקוקים לאפשרות לארח אותם" | צילום: איתי כהן

בזכות האכיפה, חזרו אלפי תושבי אילת לעבודה ומאות עסקים נפתחו. "אני מאוד שמח שבסיכומו של דבר ההיגיון והשכל הישר ביחד עם נחישות ודבקות במטרה, הובילו לאישור החוק ולהכרזה על אילת כ"אי ירוק" ברמה של פיילוט בין-לאומי", בירך ראש העיר על המהלך. "פתיחת העיר אילת מסייעת ללא ספק לכלכלת העיר ובעיקר למצב רוחם של אלפי תושבים שמצאו עצמם מובטלים חודשים ארוכים".

המלונות רשמו בסוף השבוע האחרון תפוסה שנעה בין 65 עד 70 אחוז. "אנו נערכים בקדחתנות ובתקווה להמשך עבודה אינטנסיבית, ומקדמים בברכה את אורחינו, ומקווים שהם זקוקים נואשות לחופש ולהתאווררות בדיוק כפי שאנו זקוקים לאפשרות לארח אותם", אמר ליאור מוצ'ניק, יו"ר התאחדות מלונות אילת.

אילת נפתחה לתיירים (צילום: איתי כהן)
"פתיחת העיר מסייעת לכלכלתה ובעיקר למצב רוחם של אלפי תושבים שמצאו עצמם מובטלים חודשים" | צילום: איתי כהן

כחלק מהאחריות האישית והמשמעת העצמית של תושבי אילת, נרשם שיא של נבדקים בשבוע האחרון במתחם "היבדק וסע" בעיר: 6,512 איש נבדקו. נכון להיום, עומד אחוז החיוביים מקרב תושבי אילת הנבדקים על 0.3% עם 22 מאומתים. סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי, המשמש גם כיו"ר תאגיד התיירות העירוני, מציין כי עדיין מדובר באחוז נמוך מאוד ביחס לארץ, שם עומד אחוז החיוביים על למעלה כ-2.8%. לנקרי הדגיש את החשיבות בשמירה על תחלואה נמוכה כדי להמשיך ולהפעיל את אילת כ"אי ירוק" ובכך להניע את כלכלתה לרווחת תושבי אילת.