פולארד צפוי להגיע בקרוב לישראל, והוא יופתע לגלות שיש כיכר שקרויה על שמו: לאחר שהוחלט על הסרת המגבלות מעליו, המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד צפוי לעלות בקרוב לארץ - זאת לאחר 30 שנות מאסר ועוד 5 שנים שבהן הושתו עליו מגבלות שונות ופיקוח צמוד. כאן בישראל רבים התרגשו מאוד מכך שפולארד בדרכו ארצה - וביניהם גם עיריית פתח תקווה. 

בעירייה החליטו לחגוג את העלייה ארצה של פולארד - ולקרוא לאחת הכיכרות בכניסה לעיר על שמו. ועדת השמות של העירייה צפויה להתכנס בקרוב ולאשר את שמה של הכיכר החדשה, כיכר פולארד בפתח תקווה. 

"כישראלי, יהודי וציוני, עלייתו המסתמנת של יונתן ארצה היא בשורה מרגשת מאוד וברצוני להודות לממשל האמריקאי על המחווה", אמר ראש העירייה, רמי גרינברג. "העיר פתח תקוה תיתן ביטוי מכובד לנושא חשוב זה", הדגיש. 

נציגי הוועד למען פולארד שוחחו עם ראש עירית פתח תקווה והודו לו בשם יהונתן ואסתר על החיבוק החם שלו ושל תושבי העיר לזוג פולארד. נציגי הוועד אמרו לגרינברג כי בני הזוג פולארד יירצו לעלות לארץ "באופן שקט ופרטי ככל הניתן", בין היתר בשל מצבה הרפואי של אסתר. בשיחה סוכם כי יימשך הקשר על מנת למצוא את הדרך הטובה ביותר להביע את האמפטיה והאכפתיות כלפי פולארד מצד ראש העיר ותושביה. כמו כן סוכם כי בהתאם לרצונם של יהונתן ואסתר לא תקודם יוזמה ספציפית שעלולה לסתור את שאיפתם לעלייה בפרופיל נמוך. 

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג (צילום: דוברות עיריית פתח תקווה )
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג | צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

זו לא הפעם הראשונה שבה בוחרים בפתח תקווה להוקיר תודה לאישיות מפורסמת שנודעת בשל פועלה ותרומתה לישראל. לפני כשנה וחצי, החליט ראש העירייה לקרוא לכיכר הסמוכה לעירייה על שמו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשל "תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל". הכיכר נחנכה ביום העצמאות האמריקני, 4 ביולי, במעמד שני שרים בממשלה.