י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מעשה נורא

קיבל להוריד המשקפיים במקווה וחברו חי 17 שנים

המשפיע רבי מיילך בידרמן סיפר בשיעורו השבועי מעשה נורא אודות בחור ישיבה ממונסי שקיבל על עצמו לפני 17 שנים להתחזק ביראת שמים לרפואת חברו שחלה במחלה הנוראה, ולהוריד במקווה את המשקפיים. קבלתו החזיקה מעמד עד לערב ראש השנה האחרון, אז התרחשה הטרגדיה

קיבל להוריד המשקפיים במקווה וחברו חי 17 שנים
מקווה צילום: אורי לנץ, פלאש 90

המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן סיפר בשבוע האחרון בשיעורו השבועי הנמסר במרכז 'אש קודש' ומועבר בשידור חי בקול הלשון סיפור מצמרר על קבלה שקיבל על עצמו חסיד לרפואת בחור שחלה. קבלתו התקיימה במשך שבע עשרה שנה עד להפסקת הקבלה באורח פלא.

וכך סיפר המשפיע: "בשבוע שעבר צלצל אלי אברך מקרית טאהש שבקנדה, וסיפר לי מעשה שהיה במוצאי ראש השנה בניו יורק, שני אברכים אנשי הצלה נסעו והייתה תאונה מחרידה והם נשרפו ה' ישמור חיים".

האברך מספר ומקשר את עצמו לסיפור בדידי הווה עובדא, "אני לא יודע פשט בסיפור, אבל אני מספר לך את הסיפור, שני האברכים הללו שנהרגו, לפני 17 שנים הם היו נערים בני 15 שלמדו בישיבת 'שער אפרים' במונסי ואחד משניהם אז היה חולה במחלה הנוראה ל"ע".

האברך סיפר כי זה כאב לו מאוד, והוא קיבל קבלה לרפואתו, כשהוא נכנס למקווה הוא מוריד את המשקפיים בכדי להתחזק בגדר ביראת שמים. אותו בחור שהיה חולה עבר במשך שנה טיפולים קשים ויצא מזה ברוך ה', אבל הוא סיפר, "אני המשכתי את הקבלה שלי הלאה וכבר באופן אוטומטי אני נכנס למקווה ומוריד את המשקפיים". 

כאן הסיפור לא מסתיים, "בערב ראש השנה האחרון הלכתי למקווה ואמרתי לעצמי, מה זה חסר, כבר 16 שנה הוא בריא אני הולך למקווה אין הרבה אנשים גם ככה, ונכנסתי עם המשקפיים, אני זוכר הסתובבתי בראש השנה וגם דיברתי במקווה עם המשקפיים, ובמוצאי ראש השנה קרה האסון הנורא".  

"אני מספר לך את הסיפור" מספר האברך לרבי מיילך, "אני הרגשתי שהקבלה הזו החזיקה אותו בחיים". 

"חשבתי לעצמי" אמר רבי מיילך מה הוא כבר קיבל על עצמו  אפשר לחשוב, מה הוא קיבל על עצמו לצום בכל ערב ראש חודש? אלא מה הוא קיבל רק גדר ביראת שמים להיות יהודי שקבלה כזו קטנה תראו מה שזה עשה". 

כזכור, שני החרדים שנהרגו בתאונת הדרכים המצערת, הם מוישי הרצוג ז"ל בן ה-28 מתנדב בארגון 'חברים של מונסי', ודוד צבי שנייבלג ז"ל בן ה-27. שניהם משמשים יחד כחובשים באמבולנס מקומי במונסי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' השניים נהרגו במוצאי ראש השנה בתאונת דרכים בחזרתם לביתם במונסי אחרי ששהו החג עם קבוצה של חסידי ברסלב. הם התנגשו עם רכבם במשאית סמיטריילר שהתהפכה בצידי הדרך. ההתנגשות גרמה לרכבם לעוף לתעלה לאורך צידי הכביש.

רבי אלימלך בידרמן מקווה מונסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד