י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המהירות קובעת

שיקולי עדיפות: בדיקה מהירה או מדויקת?

גם אם הבדיקות המהירות לקורונה אינן מדויקות, בכיר במשרד הבריאות מסביר: המהירות מפצה על חוסר הדיוק

שיקולי עדיפות: בדיקה מהירה או מדויקת?
בדיקת סופיה צילום: סופיה ישראל

מכשיר הבדיקות המהירות לקורונה – "סופיה", הוצג בקול רעש גדול. ראש הממשלה נתניהו הציג את הבשורה החדשה ואף שיתף את עם ישראל בתוצאת הבדיקה שערך בה, לעיני העיתונאים. ימים חלפו והתברר כי השמחה מוקדמת: המכשיר אמנם מהיר אבל מספק תוצאות לא מדויקות, וזה בלשון המעטה. לרגע נראה היה כי יחדלו מלעשות בו שימוש אך בכיר במשרד הבריאות מסביר כי המהירות של התוצאה מפצה על חוסר הדיוק, לכן מערכת הבריאות תמשיך לעשות בו שימוש נרחב.

בדיקות השוואתיות שנערכו למכשיר החדש בהשוואה לבדיקות המטוש המסורתיות מגלות כי כאשר "סופיה" מעניק תוצאה חיובית, הוא צודק ברוב מוחלט של המקרים אך חלק ניכר מאלו שהוא מנפק להם תוצאה שלילית יצאו חיוביים בבדיקת מטוש. שיעור הדיוק שלו, על פי משרד הבריאות, עומד על בין 60 ל70 אחוזים בלבד, מעט ביחס לקרוב ל100 אחוזי דיוק בבדיקות המטוש.

עם זאת משרד הבריאות וקופות החולים רכשו עשרות מכשירים כאלו, שהוצבו בכניסות לבתי חולים ומוסדות גריאטריים שונים, בהם מתבקשים העובדים להיבדק מדי יום בעת כניסתם לעבודה. חרף חוסר הדיוק שלהם, בכיר במשרד הבריאות סבור כי המהירות בה ניתנת התשובה מפצה על חוסר הדיוק, כלומר, ישנה חשיבות במקומות אלו לקבלת תוצאה מהירה, גם אם היא פחות מדויקת ביחס לבדיקת המטוש שהתוצאה שלה מגיעה באיחור.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד