י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תו מחיר נשיאותי

קורונה: התרופה שניתנה לטראמפ אושרה לשימוש

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר את השימוש בתרופה הניסיונית לקורונה בה טופל טראמפ בהצלחה | על פי פרסומים מחיר מנת תרופה אחת עולה מאות או אלפי דולרים

קורונה: התרופה שניתנה לטראמפ אושרה לשימוש
טראמפ במדשאות הבית להבן צילום: צילום מסך

קוקטייל התרופות הניסיוני של חברת רג'נרון אושר לשימוש על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בהליך של אישור חרום. מדובר בעירוב של תרופות, חלקם כולל נוגדנים והוא אושר לטיפול עבור חולי קורונה מעל גיל 12 הנמצאים בסיכון.

התרופה התפרסמה אחר שרופאיו של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ טיפלו בו באמצעותה כשנדבק בנגיף. טראמפ החלים במהירות ולא ידוע על תסמינים קשים בהם לקה. עוד לפני שהחלים הוא נראה כשיצא לסיור ברכב הנשיאותי. פורסם כי הוא נלקח לבית חולים צבאי אחר שחווה קשיי נשימה, אך ככל הידוע היו אלו קשיי נשימה בעצומה נמוכה.

כעת התרופה אושרה לשימוש, אם כי על פי פרסומים מחיר מנת תרופה אחת עולה מאות או אלפי דולרים, כך שלא נראה שהיא תיכנס לשימוש המוני.

אישור השימוש בתרופה יוצר עניין רב, שכן טענות רבות נשמעו על כך שאנשים מפורסמים זכו לטיפול מיטבי לאחר שחלו בקורונה, בעוד אנשים מן השורה קיבלו טיפול סטנדרטי שלא תמיד הועיל. טראמפ, כשיצא מבית החולים הבטיח כי יפעל למתן אפשרות לכל אמריקאי לקבל את הטיפול המעולה לו זכה, ויתכן שהצעד הנוכחי הוא מימוש ההבטחה הנשיאותית. אמנם, היחסים בין טראמפ למנהל המזון והתרופות אינם מן המשופרים, הנשיא קרא לבכירי הארגון לאשר במהירות חיסון לקורונה, אלם הם טענו כי יפעלו על פי הפרוטוקול ולא ימהרו.

מומחים מעריכים כי אם דיווח על חיסון היה מתפרסם לפני הבחירות בארה"ב התוצאות היו שונות וטראמפ היה נבחר בוודאות לקדנציה נוספת בבית הלבן.

חולי קורונה קורונה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד