שתי גופות שהשתמרו באופן כמעט מושלם נחשפו אתמול (שבת) בעיר העתיקה פומפיי שבאיטליה, במה שכונה "תגלית ארכיאולוגית יוצאת דופן". גופות הגברים, שעל פי התיאוריה אחד מהם היה אדם עשיר והשני היה העבד שלו, ככל הנראה מתו בזמן שניסו לתפוס מחסה מפני העשן הסמיך, הגזים הרעילים והסלעים שעפו לכל עבר בעקבות התפרצות הר הגעש וזוב הסמוך, לפני כ-2,000 שנה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הגופות המשומרות התגלו באחד ממסדרונות הווילה שנמצאת 700 מטרים מהעיר הרומית פומפיי. כמעט כל תושבי העיר נמלטו או מתו במהלך ההתפרצות הגעשית של הר וזוב בשנת 79 לספירה. וזוב עד אז היה רדום, ובשל מספר רעידות אדמה שהתרחשו באזור - הפך לפעיל ולאחד מהרי הגעש האלימים על פני כדור הארץ. בעקבות ההתפרצות, פומפיי, שהייתה עיר בה התגוררו עשירי האזור, כוסתה כולה באבק שהצטבר לגובה של ארבעה מטרים, מה שגם אפשר את השימור הטוב יחסית של מבנים וגופות של חיות ובני אדם.

המומחים משערים כי בשל עצמותיו הדחוסות יחסית של אחד מהגברים, הוא ככל הנראה היה עבד או עובד כפיים ומת כשהיה בשנות ה-20 לחייו. הגבר השני, שגילו משוער בין 30 ל-40, היה בעל עצמות חזקות יותר, ולכן יש סברה שהיה גבר אמיד. הארכיאולוגים שאמונים על האתר הסבירו כי חפירות נוספות בחודשים הקרובים עשויות לחשוף פרטים מדויקים יותר לגבי השאלה לאן הלכו השניים ומה היה תפקידם בווילה האלגנטית.

שתי גופות "כמעט מושלמות" התגלו בעיר העתיקה פומפיי  (צילום: sky news)
שתי גופות "כמעט מושלמות" התגלו בעיר העתיקה פומפיי שבאיטליה | צילום: sky news
שתי גופות "כמעט מושלמות" התגלו בעיר העתיקה פומפיי  (צילום: sky news)
שתי גופות "כמעט מושלמות" התגלו בעיר העתיקה פומפיי שבאיטליה | צילום: sky news

מאסימו אוסאנה, מנהל הפארק הלאומי של פומפיי, אמר כי הממצאים החדשים הם "פשוט יוצאי דופן". שר התרבות האיטלקי, דריו פרנצ'נסיני, אמר שהגילוי הזה מחזק את הטענה כי פומפיי היא עיר שיש ללמוד ממנה ולחקור אותה עוד רבות. במהלך המאות האחרונות התגלו בעיר לפחות 2,000 שרידים של אנשים או חיות שלא שרדו את ההתפרצות המפתיעה. באוקטובר 2018, התגלו בווילה אחרת בעיר גופותיהם של שתי נשים ושלושה ילדים, ושבוע לפני כן התגלתה כתובת פחם ששפכה אור לגבי מועד ההתרחשות המדויק של התפרצות וזוב.