מכסי המנוע של רבים מהרכבים בנס ציונה היו הבוקר (ראשון) פתוחים. אחרי 150 מ"מ של גשם שירדו במהלך סוף השבוע, תושבי העיר העבירו את הבוקר בניסיון לייבש את המכוניות ולאמוד את הנזק שנגרם לבתים ולחצרות. "חשכו עיני", סיפרה אהובה ששון, תושבת העיר. "כל הבית שלנו היה מלא מים עם בוץ, לפחות חצי מטר מים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לא ידענו איך להתגבר על זה", הוסיפה אהובה. "הגינה, הכול התהפך. העציצים, השתילים. ירדנו לעשות פה סדר, הסתכלתי על הרכב שלי והוא מלא מים, אי אפשר להתניע אותו, הרכב של בעלי בחוץ מלא מים, אי אפשר להתניע אותו".

הצפות בנס ציונה (צילום: N12)
"חצי מטר של מים בממ"ד" | צילום: N12
הצפה בחניון בנס ציונה
הצפה בחניון בנס ציונה

אהובה סיפרה כי רכבים רבים זזו למרכז הכביש מעוצמת הגשם. "בלגן שלם שאי אפשר לתאר", שיתפה. "זה קורה כל כמה זמן. הניקוז גרוע ולא עושים שיפוץ, כמה שאנחנו מדברים זה לא עוזר, כשמגיע החורף הבעיה חוזרת על עצמה. אז צריך לפתור את זה בצורה יסודית ולא להשאיר לנו את כל הבלגן והרפש לטפל בעצמנו".

אחד התושבים שרכבו חנה בצמוד לפתח הניקוז סיפר כי לרכבים רבים ברחוב שלו נגרם נזק גדול מאוד. "המים עלו לגובה של משהו כמו חצי מטר. היום האוטו הניע אבל אני מניח שיהיו הרבה נזקים בעתיד", שיתף. "מי אשם? עיריית נס ציונה אשמה. ניקוז לקוי, זה לא פעם ראשונה שזה קורה באזור הזה, זה כבר קרה בשנים עברו וצריך לדאוג לניקוז יותר טוב. אם הייתי יודע לא הייתי חונה פה. ספגנו נזק אדיר".

מעיריית נס ציונה נמסר אתמול בתגובה לטענות התושבים: "אגף שפע ועובדי העירייה עומלים כבר שבועות להכנת תשתיות העיר באופן מיטבי לקראת החורף ולקליטת מי הגשמים, גם באירועי גשם קיצוניים. ביממה האחרונה ירדו כמויות גשם בפרק זמן קצר ובכמויות שלא נצפו מתחילת המדידות. צוותי העירייה, אגף שפע, אגף הנוער ומתנדבים רבים פעלו במהלך כל הלילה והיום מול התושבים שנפגעו מהצפות על מנת לסייע. נס ציונה נמצאת טופוגרפית במקום נמוך ומהווה באופן טבעי אגן ניקוז של ראשלצ, באר יעקב ורחובות. בעקבות בנייה מאסיבית בשנים האחרונות בראשון לציון ובבאר יעקב, ללא מתן מענה הולם לפתרונות ניקוז, נוצר שיטפון שהגיע הלילה לנס ציונה. פעמים רבות דרשנו מראשי הערים השכנות לטפל באופן מיידי בהקמת אגני השהייה לוויסות זרימת המים, כמתחייב על פי חוק. עיריית נס ציונה קוראת לטפל בנושא מיידית, על מנת שאירוע כמו שחווינו הלילה לא יחזור. נמשיך לפעול בכל הכלים שברשותנו על מנת למצוא פתרונות מיטביים גם לאירועי גשם קיצוניים".