"הבסיס לאלימות נגד נשים הוא התפיסה שהן נחותות"

בימים האחרונים אנחנו עדים לעוד ועוד אירועים של אלימות במשפחה. שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', הרימה את הכפפה וקיימה השבוע כנס שמקדם פעילות ושיח עבור נשים חרדיות הסובלות מהתופעה (אקטואליה)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: רמי זרנגר)

בשבוע שעבר נערך בזום כנס ראשון מסוגו, שבו קוים שיח עם נשות מקצוע בתחום הטיפול באלימות נגד נשים בחברה הדתית והחרדית ומטרתו היתה לקדם פעילות עבורן, בניצוחה של שרת התפוצות עומר ינקלביץ'. אלו הדברים החשובים שנשאה: "כדי לשנות את המצב בו גבר מרים יד על אישה, עלינו לשנות קודם כל התפיסה שהאישה נמצאת בעמדת נחיתות. התפיסה הזו מאפשרת את הקיום של האלימות, של האפליה. בשיח שקיימתי עם נשים מהציבור הדתי והחרדי, שוחחנו על האתגרים שיש בחברות האלו בכל הקשור לטיפול באלימות.

הבסיס לאלימות נגד נשים הוא התפיסה המוטעית שהן ״נחותות״, שהן זקוקות לאפליה מתקנת, שהן לא מסוגלות להגיע לאותם הישגים כמו גברים, שהן חלשות ופחותות ערך.

צריך להוקיע מעצמנו את השיח הזה, כי הוא זה שמוביל בסופו של דבר לאלימות מילולית, כלכלית ופיזית. רבים מהגברים האלימים שמכים נשים בין קירות ביתם, לא יעזו לפעול באלימות מול גברים אחרים, גם אם הם חלשים יותר.

'אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר'. בחברה החרדית והדתית, ההנגשה, ההסברה והפרסום של הנושא מאתגרים יותר, בשל רגישותו. בשיח שקיימתי עם נשות מקצוע מהאוכלוסיות הללו שוחחנו על הדרכים בהן ניתן להתגבר על המשוכות האלו ולהציף את הנושא מעל פני השטח.

בימים האחרונים אנחנו עדים לעוד ועוד אירועים של אלימות במשפחה. בחברה הכללית מפרסמים עכשיו את שמותיהם ופניהם של הגברים האלימים על תחנות אוטובוס ושלטי רחוב. בחברה החרדית והדתית עלינו לעשות את ההתאמות הנדרשות, בתיאום עם הרבנים והרבניות ולהעביר מסר חד וברור: הבושה והפחד צריכים לעבור צד: מהנשים המוכות לגברים המכים".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית