בנובמבר 2017, לפני שלוש שנים בדיוק, שמעון אוחיון הזמין דרך האינטרנט צמיד כושר חכם של חברת שיאומי. הזמן חלף, החבילה מיאנה להגיע ושמעון המיואש הבין שאת הצמיד הוא כנראה כבר לא יקבל.

לפני כמה ימים אוחיון קיבל הודעה שעליו לגשת לסניף הדואר ולאסוף חבילה. כשפתח אותה, לא האמין למראה עיניו: מדובר באותו צמיד שהזמין שלוש שנים קודם לכן.

"ב-2017 הבן שלי ואני הזמנו שני צמידים חכמים ספורטיביים של שיאומי למדידת צעדים", תיאר אוחיון ב"חדשות הבוקר", "הוא קיבל את שלו מיד, אני לא קיבלתי. כמובן שהוא לא פספס הזדמנות להקניט אותי כל הזמן, עד שהוא ויתר ונתן לי את שלו".

"לפי הספק בחו"ל, יום אחרי ההזמנה החבילה נארזה ויצאה מיד לארץ", המשיך אוחיון, "שאלתי בדואר מספר פעמים על החבילה ואמרו לי 'תמתין'. מכיוון שקיבלתי את הצמיד מהבן שלי לא כל כך בער לי הצמיד שהזמנתי ושכחתי מזה. הבנתי שזה לא יגיע, כמו חבילות אחרות שמדי פעם מתפספסות ולא מגיעות".

כשהגעת לסניף, מתי הבנת שזו החבילה האבודה?
"ראיתי על החבילה כתובת שאני לא משתמש בה יותר, עברתי מאז דירה לכתובת אחרת, אבל חשבתי - אולי טעיתי בהזמנה ולא שמתי כתובת עדכנית? כשפתחתי את החבילה, התחלתי לצחוק. התקשרתי לבן שלי להגיד שהצמיד הגיע ואם הוא רוצה את שלו בחזרה".

הזמין חבילה בדואר וקיבל אותה אחרי שלוש שנים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
שמעון אוחיון | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

הפקידה ידעה להסביר מה קרה?
"אני מכיר את הפקידה שנים, סיפרתי לה והיא צחקה. לא היה לה מה להגיד. כנראה שהיא מכירה מקרים דומים, אולי לא שלוש שנים אבל דברים דומים".

תשתמש בצמיד הזה?
"לא, יצא דור שלישי ורביעי מאז וקניתי אחרים. לא אשתמש במה שקיבלתי עכשיו, אתרום את הצמיד".

תגובת דואר ישראל: "מדובר בחבילה שנשלחה בדואר רגיל ואין דרך לתחקר מתי היא נחתה בארץ. נציין שהחבילה נמסרה ללקוח ב-18.11, יומיים אחרי הגעתה ליחידת הדואר".