י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כמו סמואל פאטי"

צרפת: תלמיד נעצר בגין איום לערוף את ראשה של מורתו

האסלאם הקיצוני בצרפת: תלמיד בית ספר בן 17, נעצר בגין איום לערוף את ראשה של מורתו "כמו סמואל פאטי" | מחקירה ראשונית עולה כי הצעיר כבר לא לומד בכיתתה ולדבריו "רק רצה להתבדח"

צרפת: תלמיד נעצר בגין איום לערוף את ראשה של מורתו
משטרת צרפת, אילוסטרציה צילום: Pixabay

תלמיד תיכון צרפתי בן 17 נעצר בגין איום לערוף את ראשה של מורתו 'כמו סמואל פאטי'. התלמיד מהעיר אנסי, בדרום-מזרח צרפת, שלח הודעה בקבוצת סנאפצ'ט פרטית וביקש מתלמידים אחרים 'לאיים במוות' על אחת ממורי בית הספר שלהם.

משטרת צרפת הודיעה כי הצעיר כתב בנוסף בהודעה: 'אני הולך לעשות כמו סמואל פטי'.

כזכור המורה סמואל פאטי, בן 47, נרצח לאחר שראשו נערף ליד בית ספרו בפרבר של פריז על ידי צעיר בן-18 ממוצא צ'צ'ני, ב-16 באוקטובר. המורה נרצח לאחר שהראה קריקטורות של הנביא מוחמד לתלמידיו, וערך דיון בנושא חופש הביטוי.

תלמיד תיכון, שהיה המום מאלימות המילים בהודעת סנאפצ'אט, הזהיר את המורה המאוימת באופן אנונימי. "הם שלחו למורה דוא"ל אנונימי כדי להזהיר אותה," מסרה משטרת אנסי לתקשורת.

המורה הגישה תלונה במשטרה לאחר שראתה את צילום המסך של הסנאפצ'ט ואת הדוא"ל האנונימי, מה שהוביל למעצרו של הצעיר בבית הוריו לאחר שהודה כי שלח את ההודעות.

לפי הדיווחים, הוא הסביר כי 'היה לו בעיות בשנה שעברה עם המורה הזאת' ורק 'רצה להתבדח'.

הצעיר ניהל סכסוך עם המורה בשנה שעברה וכבר לא היה בכיתתה ולכן הוא החליט לבקש מתלמידים אחרים לשלוח איומי מוות למורה. במעצר הוא הודה בעובדות אך אמר כי אין בכוונתו להרוג את המורה.

מאז הפיגוע היו מספר מקרים בהם תלמידי בית ספר צרפתיים מאיימים לתקוף את מוריהם. בנובמבר חקרה המשטרה בצרפת ארבעה ילדים בני עשר שהביעו תמיכה בעריפת ראשו של סמואל פטי ואמרו שהם יהרגו את המורה שלהם אם הוא יבזה את נביא האיסלאם.

צרפת תלמיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד