תסמיני הקורונה יכולים להיות מגוונים, למרות שיש תסמינים שנחשבים נפוצים יותר, ביניהם אובדן חוש טעם וריח, שיעול, קשיי נשימה וחום גבוה. עם זאת, אנשים רבים דיווחו גם על עייפות או תשישות ממושכת, חלקם אף דיווחו על כך שעייפות הייתה אחד התסמינים הראשונים ואחרים מציינים כי התשישות נמשכה גם שבועות אחרי שהם כבר החלימו מהנגיף.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

לפי דוח של ה-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב), עייפות היא התסמין השלישי בשכיחותו לקורונה (38 אחוזים מהנדבקים דיווחו עליו), אחרי חום גבוה (88 אחוזים) ושיעול יבש (67 אחוזים).

גם כשאנחנו חולים בשפעת או במחלות אחרות אנחנו יכולים להרגיש אקסטרה עייפים והסיבה לכך היא שהגוף שלנו עובד קשה כדי להילחם בזיהום, זה מצריך לא מעט אנרגיה והתוצאה היא שאנחנו נותרים עייפים מהרגיל. השאלה היא, איך אפשר לדעת אם העייפות שלנו היא רגילה או שמא מדובר בסימן לכך שנדבקנו בנגיף הקורונה?

למרות שהיו דיווחים על כך שעייפות עשויה להיות תסמין ראשון, לרוב היא תהיה מלווה בתסמינים נוספים, שיעזרו לכם לדעת אם אכן מדובר בקורונה. "לרוב יהיו לכם כמה סימפטומים, כמו כאבי שרירים או כאב גרון, גם אם הם לא משמעותיים", אומר ד"ר אמש אדלג'ה, מהמחלקה לבטיחות בריאותית במרכז ג'ונס הופקינס בראיון ל-Health.com.

חולת קורונה (אילוסטרציה:  Alina Troeva, shutterstock)
התסמין השלישי הכי נפוץ, אחרי חום ושיעול | אילוסטרציה: Alina Troeva, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> זה מה שמדווחים נסייני החיסון של "פייזר"
>> קבלו אותו: הירק שמפחית חשק למתוק
>> אוכלים כשאתם בסטרס? מצאנו פתרון עבורכם

אבל זה לא אומר בהכרח שאם אתם רק סובלים מעייפות, אז בוודאות אין לכם קורונה, רק שהסבירות שזה יקרה די נמוכה. ד"ר אדלג'ה ממליץ לחשוב אילו סיבות יכולות להיות לעייפות שלכם. אם אתם מצליחים למצוא הסבר הגיוני, וגם לא סובלים מתסמינים נוספים, אז ככל הנראה שלא מדובר בקורונה.

אופציה נוספת היא להיוועץ ברופא המשפחה. אתם יכולים לפנות באופן טלפוני או דרך אפליקציה לקופת החולים שאתם משתייכים אליה.

מגפת הקורונה היא אירוע שממשיך להתפתח ולהתעדכן. הדיווח הנוכחי נכון ליום א' (22.11.2020) ועוד עשוי להשתנות. אנחנו משתדלים להביא לכם את הדיווחים העדכניים ביותר, אך חשוב להתעדכן מדי יום ביומו לאור השינויים הרבים.