המחאות נגד ממשלת נתניהו נמשכת זה השבוע ה-22. תנועות המחאה, בהן: "הדגלים השחורים", "אין מצב" ו"קומי ישראל", יצאו גם אמש (שבת), למרות מזג האוויר הקריר והגשום, לצמתים ולגשרים. אמש התקיימה הפגנה גם מול מעון ראש הממשלה בבלפור, גם ליד מעונו הפרטי בקיסריה וגם הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין בתל אביב. בבלפור: סבתא ל-4 התעלפה בזמן ניסיון מעצרה, סדי בן שטרית נעצר על ידי שוטר סמוי לאחר שקרא לפעיל ימין לצאת משטח ההפגנה. סמוך לשעה 23:20 - אירוע המחאה פוזר; 4 נעצרו במהלך הערב, בגין תקיפת אזרח ושוטרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תוך כדי ניסיון המעצר, תועדה המפגינה המבוגרת רות צוקרמן בת ה-66 כשהיא שוכבת על הרצפה ומעליה השוטרים. המפגינים האחרים שהיו במקום ניסו להניא את השוטרים מלפעול נגדה: "היא אישה מבוגרת, אין לכם בושה. בשביל זה לבשתם את המדים בבוקר?". בעקבות התקרית, היא פונתה לבית החולים ונזקקה לטיפול רפואי. היום תוגש תלונה במח"ש נגד השוטרים שעצרו אותה על ידי עו"ד דניאל חקלאי.

המשטרה הגיבה למעצרה של צוקרמן: "מבדיקה ראשונית עולה כי במהלך המחאה שהתקיימה הערב באזור כיכר ציון, עוכבו 2 חשודים עקב אי שמירת התקנות למאבק בנגיף הקורונה, במהלך הטיפול במעוכבים הגיעה למקום אישה נוספת שהחלה להפריע לשוטרים במהלך הטיפול במעוכבים תוך שצועקת אליהם ודוחפת את הטלפון הסלולרי לפניהם. בעקבות כך הוציא אחד השוטרים את האישה מהמתחם בו טופלו המעוכבים תוך שהאישה החלה להתפרע והשוטרים נאלצו להפסיק את ההתנגדות על מנת להשתלט עליה".

עוד מתגובת המשטרה: "לפנים משורת הדין עקב פנייה של בעלה ועקב בעיה אישית שמטעמי צנעת הפרט לא נפרט אודותיה, היא שוחררה לדרכה לאחר שהוזהרה מבלי לנקוט בצעדים נוספים נגדה. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך יחד עם זאת לא תאפשר הפרת חוק ותקיפת שוטרים".

בעקבות תקרית ניסיון המעצר של רות צוקרמן בבלפור, מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "משטרת ירושלים איבדה כל רסן והפכה את המפגינים לאויב. אחרי הפרסום על הכוונה להגיש כתבי אישום הזויים נגד פעילי מחאה והמעצרים הערב, אין מנוס מלומר שוב כי דורון ידיד ושוטריו הם עבריינים במדים. כל דקה שהשוטרים שפצעו אותה ממשיכים לשרת היא אות קלון למשטרה. אסור שדורון ידיד יהיה מפכ"ל".

קודם לכן סדי בן שטרית מקריים מיניסטר נאם בהפגנה בבלפור והתייחס לסערה שהתעוררה השבוע: "אני דיברתי על תהליכים שקרו בגרמניה בתחילת שנות השלושים ומקבילים לתהליכים במדינת ישראל בשנת 2020. מי שלא רוצה לראות את האמת העירומה הזו, זאת בעיה שלו. מביתו של המושחת יצאה אמירה כאילו שאני השוויתי את נתניהו להיטלר. אני לא השוויתי את נתניהו להיטלר - אני השוויתי תהליכים". בארגון קריים מיניסטר אמרו כי בן שטרית וכמה מפגינים דרשו מפעיל ימין שהגיע להפגנה לעזוב את המקום,ואז שוטר סמוי עצר את בן שטרית ללא כל סיבה.

סדי בן שטרית לא מתנצל. האזינו לשיחה עם כתבנו (צילום: חדשות)
נעצר בבלפור. סדי בן שטרית | צילום: חדשות

מקריים מיניסטר נמסר בתגובה למקרה הזה: "עסקים כרגיל במשטרת ירושלים שממשיכה להתעמר במפגינים ולצוד את ראשי המחאה. דורון ידיד הפך את השוטרים שלו לעבריינים בשירות נאשם בפלילים, עוד דוגמא לתהליכים המסוכנים שמוביל נתניהו. אנחנו נחושים להציל את ישראל מידי הנאשם ולא נירתע לא מההסתה שלו ושל תומכיו, ולא מדורון ידיד והמיליציה שלו".

שלט בהפגנה בבלפור
שלט בהפגנה בבלפור: "1933, תתחילו להשוות לפני שיהיה מאוחר מדי"

גם השבוע נרשמה אלימות כלפי המוחים. במהלך הפגנת ה"דגלים השחורים" בשלומי נזרקה אבן על רכב של מפגינים ושברה שמשה. המפגינים הגיעו גם לבלפור: המשטרה כבר חסמה כמה צירי תנועה בירושלים. השבוע פסק בית המשפט כי המפגינים יוכלו להרעיש עד השעה 23:00.

ההפגנה בקיסריה הפכה למוקד העיקרי אמש: כ-1,000 איש עשו את דרכם לקיסריה בשתי שיירות  - אחת של תומכי נתניהו ואחת של מתנגדיו. המיקום השתנה - מעט יותר קרוב לבית משפחת נתניהו, מרחק של כמה מאות מטרים. ככל הנראה חלק ממשפחת נתניהו שהתה במקום במהלך סוף השבוע. רכב עצר ליד ההפגנה ונוסעיו קיללו: "נאצים, שרמוטה". גם לאירוע מחאה בחיפה הגיעו מאות מפגינים.

מתנועת קומי ישראל נמסר: "על כל שבוע של הפגנות – נתניהו מאבד עוד מנדט. מצער מאוד שבמקום לטפל במשבר החמור ביותר שידענו, ולדאוג לאזרחי ישראל שנמצאים במצוקה כלכלית ונפשית, רה"מ עסוק רק בלספור מנדטים. המאבק המתמשך והנחוש של עם ישראל ברחובות מוכיח את עצמו כל שבוע מחדש. לו יש את השופרות והשקרים של עד המדינה פילבר – לנו יש את הרחוב. רק המחאה תנצח!". 

"משטרת ישראל ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, סמוך למתחם בית רה"מ", נמסר ממשטרת ירושלים. "כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור".

המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן נחסמו רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

בפעם ה-22 ברציפות הפגנת ה"דגלים השחורים" ברחבי האר (צילום: הדגלים השחורים)
המחאה נמשכת - שבוע 22 ברציפות | צילום: הדגלים השחורים

"המשטרה שבה ומדגישה כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי", נמסר. "המשטרה תפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".

בפעם ה-22 ברציפות הפגנת ה"דגלים השחורים" ברחבי האר (צילום: הדגלים השחורים)
מפגינים יצאו לגשרים גם היום | צילום: הדגלים השחורים

גם היום צפויה להתקיים מחאה מול האזכרה השנתית לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון - אירוע שבו תשתתף צמרת המדינה ובה ראש הממשלה נתניהו. "שיירות התקווה של מחאת הדגלים השחורים יגיעו לאירוע לדרוש מנהיגות אחרת, מנהיגות שתכבד את ערכי מגילת העצמאות ותשמור על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית", נמסר.

על מנחת המסוקים פעילי התנועה כתבו היום באותיות ענק את המילה "לך!" ומחר יערכו טקס קצר בהשתתפות יריב בן אליעזר, נכדו הבכור של דוד בן גוריון ונציגים מהאזור.