ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הטור השבועי

חשיפה: הנגיד ועו"ד שקיבלו הצעה לשמש כשר השיכון

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע: מי הנגיד שכבר היה מוכן להשבעתו כשר השיכון? ראש המועצה שמצנזר את התמונה של סגנו, ומי ערך את הוידאו של ברכת הראש"ל לבני גנץ?

חשיפה: הנגיד ועו"ד שקיבלו הצעה לשמש כשר השיכון
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

קריאה ראשונה: עורך הדין והנגיד שזוכה לאמון הרבי שקיבלו הצעות להתמנות לשר

המערכת הפוליטית החרדית סערה באופן יוצא דופן השבוע סביב הדמות שתמונה לשר השיכון במקומו של איציק כהן. שמות באו והלכו באותה מהירות, אבל בעיקר היו אלו "שיודעים תמיד" ומצייצים על כך טוויטר. במציאות, בלשכתו של ליצמן שברו את הראש למצוא מועמדים, ובסופו שך דבר הגיעה התוצאה שהם עצמם לא ציפו לה: ליצמן חזר למקומו הטבעי, במטרה לפתור סוף סוף את משבר הדיור.

'שלוש קריאות' מספר לכם היום כי הוא גילה על שני שמות שעלו כאופציה אפשרית במהלך סוף השבוע האחרון, מיד עם התפטרותו של איציק כהן מהמשרד. השם הראשון היה יאיר פינס, המנכ"ל של המשרד, שם מפתיע נוסף הוא עו"ד יצחק מירון, מי שמייצג לא פעם את החרדים בנושא חוק הגיוס ונושאי השבת.

מירון ידוע כעורך דין שזוכה לאמונו של האדמו"ר מגור בנושאים מקצועיים, כמו גם בנושאי חוק הגיוס וענייני השבת, דבר שהוריד את שמו באותה מהירות שהוא עלה. וכך, לאורך סוף השבוע המועמד היחיד היה יאיר פינס, שבצאת השבת או בראשון בבוקר הודיע כי הוא מוותר על התפקיד. מקורביו אומרים כי בסופו של דבר אשתו הטילה וטו נגד מינויו ופינס כידוע שומע בקול הרעייה. 

מועמד נוסף שהתחמם על הקווים ונחשף כאן לראשונה היה הנגיד הבריטי ר' יצחק שפירא, בנו של חבר הכנסת המיתולוגי ר' אברהם יוסף (מוניה) שפירא ז"ל יו"ר ועדת הכספים. ר' יצחק הידוע כדיפלומט מוכר ועסקן גדול לצד היותו תומך תורה חשוב וכמובן אחד המקורבים לאדמו"ר מגור, קיבל את הטלפון מאזור שנלר בעת ששהה בחו"ל. הוא כבר היה בדרכו ארצה לקראת השבעה אפשרית שלו לתפקיד השר. אלא שטלפון מדרג גבוה מאוד הפתיע אותו בדרך עם ההודעה שליצמן חוזר הביתה, והנגיד עשה סיבוב פרסה וחזר לעסקיו.

קריאה שניה: ראש המועצה שצנזר את סגנו בתמונה 

שר התיירות חילי טרופר מ'כחול לבן' ביקר בשבוע האחרון בקרית יערים טלז-סטון, במהלך הסיור כמו שנהוג בכל ביקור בעיר חרדית, השר צולם מכל זווית אפשרית: גוזר סרטים, ונעמד לתמונה, אלא שגם מאחורי הפצת התמונות עומדים אינטרסים וכוונות.

מעקב 'שלוש קריאות' מגלה כי בתמונה המקורית במעמד גזירת סרט ניתן היה לראות את השר טרופר לצד ראש המועצה יצחק רביץ וסגן ראש המועצה מוישי מילר. אך בתמונה שהפיץ ראש המועצה לתקשורת, הוא חתך את מילר מהתמונה, כך שיראו רק את כבוד ראש המועצה לצד השר טרופר.

'שלוש קריאות' יודע תמיד שלפרגן לא עולה כסף אלא אם כן ראש המועצה חושש ממשהו. 

קריאה שלישית: הברכה לגנץ שהוסבה לשוסטר

ואפרופו עריכות של נציגי ציבור, שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר מ'כחול לבן' ביקר השבוע בלשכתו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. הרקע לפגישה: נושא השמיטה, בסוף הביקור ביקשו להפיץ קריאה של הראשון לציון לקדם תקציב לשמיטה.

הראשון לציון החל בברכה ובמשך למעלה מדקה הוא בירך את יו"ר כחול לבן, את השר שעומד לצדו, הלוא הוא שר החקלאות שוסטר, הזכיר הרב רק פעם אחת, כך שבסרטון שיצא נראה הראש"ל מברך את גנץ שיצליח להביא תקציב לשמיטה.

בסרטון שפרסמנו ב'בחדרי חרדים' ניתן לראות את התיעוד המלא, אבל אצל השר שוסטר מצאו פתרון, הם ערכו את הסרטון כך שניתן לחשוב שהראשון לציון בירך רק את השר אלון שסוטר.

 'שלוש קריאות' מגיש את הוידאו המלא והוידאו הערוך לשיפוטכם:

יעקב ליצמן יצחק מירון הנגיד רבי יצחק שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד