דובאי, לא מה שחשבתם: כשאתם שומעים את השם איחוד האמירויות, אתם בטח חושבים על גורדי השחקים הגבוהים, חופי הים עם החול הלבן, וכמובן על הסכמי השלום שנחתמו עם ישראל לפני כחודשיים. עם זאת, מתחת לפני השטח מסתתרות להן חוויות אקסטרים מרשימות במיוחד, שרק מחכות לקהל הישראלי שיעלה על מטוס – ויעשה את כל הדרך ליעד האטרקטיבי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אמנם לא חסרים מגרשי כדורסל או מכוניות רגילות בדובאי, אבל הפעם דני קושמרו יצא לבדוק מה באמת מושך את התיירים לאחד מהיעדים המרשימים והמרהיבים במזרח התיכון. החל מפארקי מים עם כרישים ששוחים מעל מתקן האבובים, דרך אומגה בגובה 170 מטר באמצע העיר, ועד מתקן סקי ענק ומושקע שהוקם בתוך קניון – בו הטמפרטורה היא 10 מעלות מתחת לאפס.

דני קושמרו בדובאי (צילום: N12)
בחוץ 30 מעלות, אבל בפנים מינוס 10 | צילום: N12

אבל כל אלו מתגמדים אחרי שמגיעים לחוויה המרכזית והמיוחדת מכולן – נסיעה ברכבי שטח ייעודיים בדיונות של דובאי במהירות בלתי רגילה. הנהגים המקומיים מנוסים בנסיעת חולות, וייקחו את כל מי שמעוניין לחוויה מיוחדת במינה בין הדיונות הבלתי נגמרות של איחוד האמירויות.

במהלך הנסיעה כולם צמודים חרטום לזנב כדי לא ללכת לאיבוד, כשהמהירות המקסימלית עשויה להגיע ליותר מ-100 קמ"ש. כמויות של חול עפות היישר לפנים תוך כדי הנסיעה, ולכן מי שנוהג צריך שתהיה לו ראיית שטח טובה במיוחד. אם הנהג יגיע בטעות במהירות הלא נכונה למקום הלא נכון – הוא עלול לעוף ממצוק חולי שנראה כמו המשך של הדיונה.

דני קושמרו בדובאי (צילום: N12)
הדיונות של איחוד האמירויות מעולם לא נראו טוב יותר | צילום: N12

לסיכומו של עניין, דובאי היא מקום מעולה (ולא זול) לפרוק בו קצת אנרגיות. ועדיין, חשוב לומר שזו מדינה מסודרת שמקפידים בה מאוד על החוקים ועל הכללים של המקום. אז בינתיים לישראל כבר יש הסכם שלום עם איחוד האמירויות וזה חשוב מאוד – אבל לא תשמחו גם לנסיעה מטריפת חושים בדיונות של דובאי אם זה אפשרי?