יום רביעי, 15.05.2024 שעה 21:31

שטראובר: צריך לבנות מחדש נבחרת לטווח ארוך

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שוער העבר לקראת משחק של נבחרת ישראל מול סקוטלנד. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל התכוננו למשחקה של נבחרת ישראל מול נבחרת סקוטלנד במחזור הסיום של ליגת האומות, בו הנבחרת תיאבק נגד הירידה לדרג ג’. כמו כן, גם עסקנו בעתידו של המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר לאחר סיום הקמפיין ובהליך בחירת המאמן הבא. בנוסף, עסקנו גם בהכנות האחרונות לקראת דראפט ה-NBA, בו הכישרון העולה של הכדורסל הישראלי, דני אבדיה, צפוי להיבחר במקום מוקדם ולעשות היסטוריה.

שטראובר: לא רואה אותנו עולים למונדיאל, צריך לבנות מחדש לטווח ארוך

שוחחנו עם שוער העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, לירן שטראובר, על הכנותיה של הנבחרת לקראת המשחק מול סקוטלנד במחזור הסיום של ליגת האומות וכמו כן, גם על מעמדו של וילי רוטנשטיינר.

ערב טוב לירן, מה דעתך על כל סוגיית מאמן הנבחרת והצורה בה מינו את וילי רוטנשטיינר?
“כל הדבר הזה צריך להתנהל בצורה אחרת ובצורה מסודרת והיה אור בקצה המנהרה לפני שנתיים וחצי-שלוש שנים כשמינו את הרצוג. הייתה ועדה ומינו את הרצוג במטרה לבנות משהו והכל התפרק מאז. צריך להביא מאמן שכל מה שהוא צריך לעשות זה לבנות את הנבחרת, לקחת את הקמפיין הקרוב כקמפיין שבו נבנה את הנבחרת לקראת העתיד. אני לא רואה אותנו עולים למונדיאל, צריך לקחת את הקמפיין הזה לבנייה לטווח ארוך עם שנתונים מסוימים, אבל כל עוד נמשיך ככה לא נגיע לשום דבר. זה פלסטר על פלסטר”.

לירן שטראובר (שחר גרוס)לירן שטראובר (שחר גרוס)

לדעתך צריך אז להוציא שחקנים ותיקים כמו ערן זהבי?
“לא אמרתי שצריך להוציא מהנבחרת שחקנים כמו ערן זהבי ולהוציא אותם, אני אומר להשאיר 4-5 שחקנים ותיקים ועליהם להוסיף שחקנים צעירים שיוכלו להוביל את הנבחרת בשנים הקרובות”.

ערן זהבי (רדאד ג'בארה)ערן זהבי (רדאד ג'בארה)

מה דעתך לקראת המשחק מול סקוטלנד? אתה מסכים שיש כרגע בעיה חמורה בשער?
“במשחק מול סקוטלנד ב-0:0 שהודחנו בפנדלים ראינו משהו בנבחרת, אנחנו יכולים להתמודד עם הסקוטים. אופיר מרציאנו? אני לא מסכים עם הביקורות בקשר אליו, כשוער אני יודע שטעויות כאלה משליכות ממשחק למשחק, הטעות שהוא עשה כשהכדור עבר לו מתחת לרגל השפיעה עליו גם במשחק שאחרי זה, הוא סובל כרגע מחוסר ביטחון וצריך לעבוד על זה עם עצמו, אבל זה לא רק השוער. חוסר הביטחון יכול להשתנות במשחק אחד”.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

שמעון מזרחי: אני נרגש לקראת הדראפט, השקענו באבדיה משאבים רבים

שוחחנו עם יו”ר מכבי תל אביב בכדורסל, שמעון מזרחי, על הציפייה לקראת דראפט ה-NBA בו דני אבדיה, שגדל במועדון הצהוב והיה שחקן מוביל בעונה שעברה, ועל פי רוב ההערכות צפוי להיבחר בין 5 הבחירות הראשונות.

ערב טוב שמעון, כמה אתה נרגש לפני בחירתו של דני אבדיה בדראפט?
“אני מאוד נרגש, אני יכול להגיד שאם מדברים מרמות של בין 1 ל-10 אז ההתרגשות במועדון על 10. השקענו בדני אבדיה משאבים רבים, כולל מאמן אישי, ודני היה חדור מטרה ועבד קשה ואם הוא לא היה עושה את זה כל זה לא היה קורה”. 

דני אבדיה ושמעון מזרחי (איציק בלניצקי)דני אבדיה ושמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

כמה מיוחד מה שקרה עם דני אבדיה? כמה מתוך זה בזכותכם?
“יצא גם עומרי כספי ויצאו שחקנים אחרים שקיבלו את החשיפה במכבי תל אביב ולא רק מקומיים, גם מייסיאו באסטון וגם אנתוני פארקר. יש כשרונות גדולים ולא כולם זוכים לביטוי כמו דני, הוא השקיע ועבד קשה וההורים לא התערבו והפקידו את הנער היקר הזה בידי הצוות המקצועי של מכבי תל אביב וזה היה המתכון להצלחה”.

דני אבדיה (רדאד ג'בארה)דני אבדיה (רדאד ג'בארה)

אתה רואה במכבי ת”א שחקנים נוספים שיוכלו להגיע לרמות האלה אחרי אבדיה?
”אני רואה גם את יובל זוסמן, גם את דורי סהר וגם את יונתן אטיאס, יש שחקנים מצוינים שצומחים מול העיניים שלנו ואנחנו עובדים קשה כדי לפתח אותם. אני מאוד שמח שיש לנו שחקנים צעירים כל כך מוכשרים ואני מאוד מקווה שהם יהיו שחקנים מובילים. אני לא יודע בקשר ל-NBA, אבל גם אם זה לא יגיע בסופו של דבר לשם אז אני מאמין שהם יהיו שחקני יורוליג לגיטימיים”.

דני אבדיה, יובל זוסמן, דורי סהר ויונתן אטיאס (חגי מיכאלי)דני אבדיה, יובל זוסמן, דורי סהר ויונתן אטיאס (חגי מיכאלי)

ברזל: היעד של מאמן הנבחרת הבא יהיה מוקדמות יורו 2024

שוחחנו עם ראש מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, על הדברים שאמר מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול סקוטלנד במחזור הסיום של ליגת האומות וכמו כן, על עתידו של האוסטרי ועתידו בנבחרת.

ערב טוב שלומי, מה דעתך על הדברים שאמר וילי רוטנשטיינר במסע”ת לקראת המשחק מול סקוטלנד?
“הוא נתן את אותה תשובה לגבי עתידו גם בשלושת החודשים האחרונים. אני לא יודע אם זה כישלון, אבל סוכם מההתחלה שהמינוי הוא לחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו ולמשחקי ליגת האומות ואני מניח שבשיחה שתיערך בין אורן חסון לרוטנשטיינר אחרי הקמפיין יוחלט לאיזה כיוון ללכת ויתברר מה כל צד מכוון”. 

וילי רוטנשטיינר (חגי מיכאלי)וילי רוטנשטיינר (חגי מיכאלי)

מי קובע מי יהיה המאמן של נבחרת ישראל?
“אני לא אספר סיפורים, זה אמנם גוף דמוקרטי, אבל מעולם לא מונה מאמן לנבחרת ישראל כשיו”ר ההתאחדות לא רצה אותו, אבל יש גם ועדת איתור שקובעת בנושא הזה”.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

אבל מי בפועל קובע?
“אני חושב שלשינו זוארץ, יו”ר הוועדה המקצועית, יש משקל, גם חברים נוספים בוועדה המקצועית ובוועדת האיתור כמו אלי אוחנה ומורן מאירי שמשפיע. ההנהלה צריכה להכריע ולהשפיע. 26 אנשים מצביעים בעד ההצעות, אבל לא הסתרתי, ליו”ר ההתאחדות לכדורגל יש השפעה מאוד גדולה על הנושא”.

שינו זוארץ (רדאד ג'בארה)שינו זוארץ (רדאד ג'בארה)

מה תהיה המטרה של הנבחרת בשנים הקרובות?
"אני חושב שלמאמן הבא של נבחרת ישראל, לא משנה מי הוא יהיה, היעד יהיה מוקדמות יורו 2024 וקמפיין מוקדמות המונדיאל ישמש את הנבחרת לבנייה מחדש ולביסוס סגל חדש לשנים הקרובות”.

שלומי ברזל (איציק בלניצקי)שלומי ברזל (איציק בלניצקי)

ח”כ רול: חייבים לעזור למכוני הכושר, אעשה הכל כדי למצוא פתרונות

שוחחנו עם חבר הכנסת עידן רול ממפלגת יש עתיד על היוזמה שלו בנסיון לסייע לפתיחת חדרי הכושר, שבעקבות הגבלות הקורונה נותרו סגורים כבר זמן רב וכמו כן, על הדרכים והתנאים לפתיחתם המחודשת. 

ערב טוב עידן, כמה חשוב לדעתך להחזיר את חדרי הכושר לפעילות?
”אני חושב שהאימונים בחדר הכושר הם ענף תומך בריאות, זה מוריד סטרס ועוזר מאוד. זה פאן וזה בריא וצריך שכולם יעסקו באימון גופני כי זה חשוב ובריא. אנחנו חייבים לתת את הכלי הזה לאנשים כדי שהם יוכלו לשמור על עצמם”.

אתה לא חושש אבל שזה יעלה את רמת התחלואה בגלל שמדובר בחללים סגורים?
”על סמך איזה נתונים אתה אומר שזה מקום שנדבקים בו? אני מבין שזה חלל סגור וצריך בחללים סגורים מרחקים מאחד לשני, אבל אני לא חושב שזה נכון להגיד שהציבור לא ממושמע, ברור שיש יוצאים מן הכלל, אבל צריך למצוא את הפתרון”.

לדעתך לא עדיף קודם כל להתמקד בפיצוי לבעלי מכוני הכושר כדי שיוכלו להתקיים ולהרים קצת את הראש מעל למים?
“אני מסכים לגמרי שזה מאוד קשה שכאשר מדברים במשרד האוצר על פיצוי מתייחסים לעלות הראשונית של פתיחת הסטודיו כעלות משנית. אפשר לעשות הפרדה בין סטודיו שנמצא מתחת לפני הקרקע לכזה שיש בו דלת פתוחה וחלונות. יש גם אימונים פונקציונליים, צריך למצוא את הפתרונות”.

מה הולך להיות בוועדת הכלכלה? האם תצליח להוציא כסף לבעלי העסקים או איזה מתווה חדש?
”השאיפה אני חושב צריכה להיות בחינה של מי יכול לפתוח בתנאים מחמירים, צריך לבדוק מה התנאים בהם יוכלו לפתוח חדרי כושר ושהם עדיין יהיו רווחיים. צריך לקחת בחשבון את נושא הרווחים בין אנשים. יש ונטה שעוזרת בנושא הזה. צריך למצוא את כל הדרכים כדי לסייע”.

יש מתווה מסוים? מה לדעתך המדינה צריכה לעשות בנושא?
”אנחנו צריכים לסייע למצוא אלטרנטיבה ולעזור לבעלי העסקים, אני לא מוכן אבל לקבל את זה שאין כרגע ענף כושר בישראל. אני אעשה הכל כדי שנוכל למצוא פתרונות וכמו כן, גם לבדוק איך אפשר לפצות את אותם בעלי עסק”.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */