"עיכוב תוכנית ההצטיידות גורם לסחבת ברכש מטוסים ומסכן טייסים"

מנכ"ל משרד הביטחון הזהיר מפני "סחבת ממשלתית", לדבריו, בנוגע לרכש של כלי חדשים על ידי חיל האוויר, דבר המהווה לטענתו סכנה ממשית. "אף מדינה לא מפעילה מטוסים בני 50-60 שנה"

מסוק יסעור
מסוק יסעור | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במילואים אמיר אשל, התריע היום (שני) כי "קיים חשש ממשי לבטיחות טייסי חיל האוויר וחיילי צה"ל בשל העיכוב בהזמנת המטוסים והמסוקים הבאים של חיל האוויר הישראלי מארצות הברית". עיקר החשש, לפי דבריו של אשל, נובע מהשימוש במסוקי היסעור ומטוסי התדלוק הישנים בני ה-50 שנים ויותר בשירות. את הדברים אמר במסגרת תדרוך לכתבים צבאיים. 

לדבריו של מנכ"ל משרד הביטחון, מי שכיהן כמפקד חיל האוויר הקודם עד 2017, "בשל הסחבת של ממשלת ישראל שאינה מאשרת עדיין את תקציב המדינה ובשל הפלונטר הפוליטי, היא לא אישרה את תוכנית ההצטיידות החדשה של צה"ל". 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שבוע אחרי פייזר: מודרנה הודיעה – החיסון שלנו יעיל ב-95%

גנץ הודיע: אלוף הרצי הלוי ימונה לסגן הרמטכ"ל

החשד להתעללות בתינוק בדרום: נקבע מוות מוחי לבן הארבעה חודשים

האלוף אמיר אשל נואם בכנס הרצליה
האלוף אמיר אשל נואם בכנס הרצליה | צילום: אורי פורת

עוד מדבריו של אשל: "אנחנו בדקה ה-94 ואם לא נחליט עכשיו אז הדיליי יהיה גדול". עוד התייחס אשל לחוסר היציבות הפוליטית: "בחירות נוספות יהיו בכלל עוד סחרור בעייתי מעבר לסוגיית הביטחון או רכש אמל"ח, בשיא של משבר עמוק שרק יוחרף. זה דבר רע".

מנכ"ל משרד הביטחון דיבר לראשונה במונחים של סכנת חיים מהמשך השימוש בכלי הטיס הישנים: "עוצמת הצורך בהחלפתם גדלה ובדחיפות. מדובר גם בחימושים ומיירטים שונים להגנה האווירית. אין מדינה בעולם כמו ישראל שעדיין מפעילה מסוקים ומטוסים כאלה בני 50-60. יש לנו מטוסי קרב בני 44. מה נגיד אם יקרה משהו? אין לזה אח ורע בעולם".