ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"נשמע מוזר"

מידע אנונימי: פיגוע מתוכנן נגד הקהילה היהודית

כוננות בארגנטינה בעקבות מידע אנונימי שהגיע לשגרירות ארגנטינה באנגליה המתריע מפני פיגוע המתוכנן נגד הקהילה היהודית בארגנטינה. על פי המקור, הוברחו חומרים מסוכנים מפרגוואי לשם ביצוע הפיגוע. נשיא הקהילה היהודית ל'בחדרי': "כל העניין נשמע מוזר"

מידע אנונימי: פיגוע מתוכנן נגד הקהילה היהודית
שוטרים בפעולה. אילוסטרציה צילום: unsplash

במידע אנונימי שהגיע לשגרירות ארגנטינה באנגליה, נמסר כי חומרי נפץ הוברחו לארגנטינה מפרגוואי לשם ביצוע פיגוע המיועד נגד הקהילה היהודית.

לאחר שקיבלה מידע אנונימי בשגרירותה בבריטניה כי חומר נפץ הוברח מפרגוואי לארגנטינה, הרשויות פתחו בחקירה, כך נמסר ממשרד הביטחון של ארגנטינה ביום שבת.

על פי המקור האנונימי, "אדם מרפובליקה של פרגוואי" העביר חומרים לשטח ארגנטינה כולל "אמוניום חנקתי, רכיב המשמש לייצור חומרי נפץ".

"המשטרה הפדרלית בארגנטינה פתחה בחקירה פלילית במטרה לזהות את הפרט המוזכר בתקשורת", נכתב בהודעת המשרד. עוד נאמר, כי "סדרה של אמצעי מניעה מתבצעים נגד הפיגוע, כולל הפעלת כוחות פדרליים במיקומים ממוקדים אפשריים".

נשיא האגודות הישראליות בארגנטינה (DAIA), חורחה קנובלוביץ ציין כי ארגונו "היה מודע" למידע מהשגרירות.

בארגנטינה יש את הקהילה היהודית הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, המונה כ-230,000 חברים, והייתה קורבן לפיגועי טרור בעשורים האחרונים.

בשנת 1992 נהרגו 29 בני אדם וכ-200 נפצעו בתקיפה על שגרירות ישראל בבואנוס איירס.

ב-18 ביולי 1994 פוצץ נהג מתאבד טנדר מלא בחומרי נפץ, והרס את מטה הקהילה היהודית המכונה AMIA, אז נרצחו 85 איש ונפצעו יותר מ-200.

נשיא הקהילה מר אריאל איכבאום אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אנו עדיין בודקים את המידע. כעת כל העניין נשמע מוזר, מהסיבה הפשוטה שחומרים אלו ניתנים להשגה בארגנטינה ואין צורך להבריח אותם מפרגוואי".

יהודים ארגנטינה התרעה ביטחונית פיגוע תופת תכנון פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד