סערת הבחירות בארה"ב: התובע הכללי אישר לחקור טענות לזיופים

לאחר האשמות טראמפ, תובעים פדרליים ברחבי המדינה הוסמכו לחקור אי סדרים שהנשיא טען כי בוצעו במהלך הבחירות לנשיאות - טרם פרסום התוצאות הסופיות. פקיד בכיר שחוקר הונאות בבחירות התפטר

זמן צפייה: 01:19

בהמשך להאשמות של הנשיא היוצא של ארה"ב דונלד טראמפ - התובע הכללי של ארה"ב, ויליאם בר, אישר היום (שלישי) לתובעים הפדרליים לחקור טענות בדבר זיופים במהלך הבחירות לנשיאות - טרם יתפרסמו התוצאות הסופיות. במקביל לכך, פקיד בכיר במשרד המשפטים האמריקני שחוקר הונאות בבחירות התפטר מתפקידו.

בהמשך להודעתו, בר לא סיפק אף ראייה התומכת בטענותיו של טראמפ לזיופים נרחבים בבחירות לנשיאות שהתקיימו שבוע שעבר. "רוב הטענות לגבי זיופים במערכת הבחירות הן ברמה כזו שלא ישפיעו על התוצאות הסופיות, ולכן אפשר לדחות את החקירה בעניינן, אך זה לא תמיד המצב", כתב התבוע הכללי במזכר ששלח לעובדים/

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

איך פועל החיסון שבדרך והאם הוא ישים סוף למגפת הקורונה?

חתונה אחת – 3 הלוויות: עשרות נדבקו בקורונה באירוע רב משתתפים

אדלשטיין משך את הצעת החוק לפתיחת המלונות באילת וים המלח

בחירות בארה''ב
בחירות בארה''ב | צילום: רויטרס

במקביל לכך, נשיא ארה"ב המכהן עדיין מסרב לקבל את תוצאות הבחירות, על אף העובדה שעד כה לא הצליח להציג ראיות כלשהן לזיופים בבחירות. קמפיין טראמפ אף ביקש להוציא צו חירום נגד זכייתו של ביידן במדינת פנסילבניה, למרות שפער הקולות לטובתו של המועמד הדמוקרטי עומד על למעלה מ-40 אלף בוחרים.

בציוץ שכתב הבוקר בטוויטר, טראמפ תקף את כלי התקשרות האמריקניים על הסקרים: "הסקרים של איי.בי.סי, אן.בי.סי וול סטריט גו'רנל היו לא מדויקים ושימשו לרעתי. הם היו רחוקים מאוד. מדובר בסקרים הגרועים אי פעם, והם יחזרו בעוד ארבע שנים ויעשו זאת שוב. זה הרבה מעבר לדיכוי כלכלי של קמפיינים פוליטיים והבוחרים".

ויליאם בר, התובע הכללי של ארה''ב
ויליאם בר, התובע הכללי של ארה''ב | צילום: רויטרס