ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
עין רואה

שימו לב: רשויות עוקבות אחר תושבים שאינם עוטים מסיכות

בלא שהתקבל לכך אישור משפטי, רשויות מקומיות ברחבי הארץ החלו לעקוב אחר תושבים שצועדים ברחוב ללא מסיכה והם זוכים לדו"חות

שימו לב: רשויות עוקבות אחר תושבים שאינם עוטים מסיכות
מצלמות אבטחה. אילוסטרציה צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90

צולמת - נקנסת: אם חשבנו שרק האיכון הסלולי המבוצע בידי השב"כ מהווה חדירה לפרטיות בחסות הקורונה, מתברר שזו היתה רק ההתחלה. היום נחשף כי רשויות מקומיות ברחבי הארץ החלו לעקוב אחר תושבים שצועדים ברחוב ללא מסיכה, וזאת באמצעות מערך המצלמות הפרושות ברחבי הערים. מדובר בפעילות שככל הנראה אין לה אישור משפטי, אך למרות זאת היא מיושמת בשטח במספר ערים כשמספר לא מבוטל של תושבים כבר 'זכה' לספוג דו"ח באמצעות השיטה החדשנית.

לפי הדיווח שנחשף, במספר רשויות מקומיות, כשהנחשונית שבהן היא אור עקיבא, התחילו ליישם פיילוט של מצלמות חכמות שמזהות אנשים שלא עוטים מסכה ומתקהלים ברחוב. אותם תושבים שצועדים ברחוב אינם מעלים על דעתם שדמותם נקלטה במצלמות העיריה, כאשר המוקדנים הצמודים למסכים מזהים את מיקומם והם דואגים לשלוח אליהם פקחים שיעניקו להם דו"ח.

הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש בידי הרשויות פותחה בידי חברה ישראלית שמתחברת למצלמות העירוניות, מזהה את מפרי ההנחיות ומעבירה את המידע בן רגע לפקחים או השוטרים. השלב הבא הוא שיגור של כח פיקוח או משטרה לשטח שמוסר את הדו"ח בהתבסס על הצילום.

מדובר בצעד שעל פניו נראה מוצלח, אך הוא נתפס כבעייתי הן משום שהפעילות לא הוסדרה בחוק, מה גם שקיים חשש מפני יצירת מאגר מידע של מפרי הנחיות שישמר אצל העיריות. עם זאת, דווקא הטענה האחרונה נדחית בידי החברה שמבהירה כי לא הוטמעה במצלמות טכנולוגיה של זיהוי פנים כמו בסין. 

כך או כך, אנו, כתושבים, נדרשים להיזהר ולהקפיד על שמירת ההנחיות גם כאשר השוטרים לא נראים בשטח. אחרי הכל, קחו בחשבון שיש מי שמתצפת, בכל מקום ובכל עת. 

קורונה מצלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד