נתניהו לביידן: "מצפה לעבוד יחד כדי לחזק את הברית המיוחדת בינינו"

רה"מ בירך את הנשיא הנבחר ה-46 של ארה"ב ואת סגניתו קמלה האריס • "לג'ו ולי יש קשר חם כבר 40 שנה" • נתניהו הודה לטראמפ: "הבאת את הברית בין המדינות לגבהים חדשים"

רה"מ נתניהו עם ג'ו ביידן // צילום: עמוס בן גרשום-לע"מ //

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר (ראשון) את הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות. נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו באנגלית: "ברכות לג'ו ביידן וקמאלה האריס. ג'ו, יש לנו מערכת יחסים אישית ממושכת וחמה כמעט 40 שנה, ואני מכיר אותך כחבר טוב של ישראל". עוד כתב נתניהו: "אני מצפה לעבוד עם שניכם ולחזק עוד יותר את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל".

רה"מ הודה גם לנשיא היוצא דונלד טראמפ: "תודה על החברות שהראת למדינת ישראל ואליי באופן אישי, על ההכרה בירושלים וברמת הגולן, על העמידה מול איראן, על הסכמי השלום ההיסטוריים ועל כך שהבאת את הברית בין המדינות לגבהים חדשים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את ביידן והזמין אותו לביקור בישראל. "הברית האסטרטגית בין מדינותינו חזקה מכל הנהגה פוליטית. אין לי ספק כי היחסים המיוחדים ושיתוף הפעולה רב הגוונים בינינו ישגשגו ויתחזקו גם בעתיד. בשם העם בישראל, אני מאחל לך הצלחה רבה". הוא גם הודה לנשיא היוצא דונלד טראמפ: "תודה על ארבע שנים שבהן פעלת לביצור ביטחונה של מדינת ישראל ולבניית יחסים של שלום בינה ובין שכנותיה".

צילום: רויטרס

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר: "עם הפיכת תוצאות הבחירות לסופיות, אני שולח את ברכותיי מקרב לב לג'ו ביידן, חבר ותומך ותיק של ישראל, לשותפתו למרוץ, קמלה האריס, שעשתה היסטוריה כאישה הראשונה שנבחרת לתפקיד סגנית הנשיא". 

גם שר החוץ גבי אשכנזי בירך את הנשיא הנבחר של ארה"ב: "לכבוד הוא לי לברך את ביידן וסגניתו קמלה האריס על ניצחונם בבחירות". הוא ציין: "הנשיא הנבחר הוא ידיד ותומך מובהק בישראל במשך כחצי מאה". אשכנזי הוסיף: "אני מאמין שתחת הנהגתו הברית האסטרטגית הכרחית בין שתי מדינותינו תמשיך לפרוח ולשגשג". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר