הפרקליטות נגד שחרור יגאל עמיר לחופש

פרקליטות מחוז דרום הצטרפה לעמדת השב"ס שלא לשחרר לרגל בר המצווה של בנו את רוצחו של יצחק רבין • "שיקולים רלוונטיים, לרבות ביטחון המדינה"

יגאל עמיר (ארכיון) // צילום: דודו גרינשפן // יגאל עמיר (ארכיון)

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) כי היא מתנגדת לשחרורו לחופשה של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, לרגל בר המצווה של בנו. הפרקליטות תמכה בעתירת השב"ס שלא לאפשר את הוצאתו של הרוצח לחופשה או לחילופין להגיע בליווי שב"ס לסעודת בר המצווה של בנו שתתקיים בשישי הקרוב בבית פרטי בהרצליה.

על פי הפרקליטות, "ההחלטה לדחות את בקשת העותר להוצאתו לחופשה או להוצאתו בליווי לרגל בר המצווה של בנו, התקבלה על רקע שיקולים ענייניים ורלוונטיים, לרבות ובעיקר שיקולי ביטחון המדינה ושלום הציבור על כלל היבטיהם, ועל כן יש לדחות את העתירה".

ביום שישי האחרון, עמיר הגיש עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לפיה מתבקש ביהמ"ש להורות לשב"ס על הוצאתו לחופשה מיוחדת לרגל חגיגת בר המצווה של בנו או לחילופין להוצאתו בליווי לאירוע. לאחר בחינת גורמי המודיעין והביטחון הרלוונטיים, הוחלט בשב"ס שלא לאשר את הבקשה. בעקבות הסירוב, עתר עמיר לבית המשפט - והעתירה תידון מחר במסגרת עתירות אסירים בבית הסוהר אשל.

השתתף בהכנת הידיעה: איציק סבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר