בזמן המגבלות – אלפי מתפללים בהר הבית: לפחות 12 אלף מתפללים מוסלמים הצטופפו בהר הבית ביום שישי האחרון, לציון יום לידתו של הנביא מוחמד. במשטרת ירושלים, כך נראה, בחרו להעלים עין ולא לפזר את ההתקהלות – כשהתערבות מצד השוטרים הגיעה רק בשלב מאוחר. בעיריית ירושלים תקפו את התנהלות המשטרה – ובמשטרה טענו: "המתפללים הקפידו על ההנחיות". צפו בתיעוד שנחשף הערב (ראשון) בתוכנית "שש" עם עודד בן עמי

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

12 אלף מתפללים לפחות הגיעו להר הבית ביום שישי. מדובר באירוע מתוכנן ומוכר, המצוין בכל שנה. כניסת המתפללים להר הבית לא הוגבלה, כשאלפים רבים הגיעו בין היתר בהסעות מאורגנות מיישובים בצפון הארץ – ולא רק ממזרח העיר. רק כשהאלפים החלו גם בתהלוכה השוטרים התערבו ועצרו 3 מפרי סדר.

רבים מהמשתתפים לא עטו מסכות, הן בשטח הפתוח שברחבת ההר והן בתוך המסגדים הסגורים. האירוע מעורר כמה שאלות; מדוע לא ניתנה הנחיה להגביל את כניסת המתפללים להר ביום שישי? מדוע לקח לכוחות המשטרה זמן רב כל כך לפזר את המתקהלים?

יותר מעשרת אלפים מתפללים מילאו את הר הבית - בצפיפו (צילום: רויטרס)
יותר מעשרת אלפים מתפללים מילאו את הר הבית - בצפיפות וללא מסכות | צילום: רויטרס
יותר מעשרת אלפים מתפללים מילאו את הר הבית - בצפיפו (צילום: רויטרס)
יותר מעשרת אלפים מתפללים מילאו את הר הבית - בצפיפות וללא מסכות | צילום: רויטרס

בעיריית ירושלים תקפו ואמרו: "בעת הגבלות חמורות שכל מטרתן לקטוע את שרשרת ההדבקה, גם במגזר הערבי, אנו תמהים על ההחלטה לאפשר לאלפי אנשים להתקהל בהר הבית. מדובר בחוסר אחריות רבתי".

גורמים במשטרת ירושלים אמרו בתגובה על הדברים: "בתחילת האירוע, בזמן התפילה, אלפי המתפללים שמרו על הכללים. רק בסיום התפילה החלה התגודדות ותהלוכה המונית, שבה הושמעו גם קריאות לאומניות, אז נכנסו כוחות משטרה אל רחבת המסגדים ופיזרו את התהלוכה תוך שהם עוצרים 3 חשודים".