אישום: קיבל פרטי כרטיסי אשראי ממוקדן בערוץ הקניות ויצא למסע רכישות

​​​​​​​רז שימול מגבעתיים מואשם שהשיג במרמה פרטי חיוב של עשרות כרטיסים ובאמצעותם ביצע קניות במעל 50 אלף שקלים • בין השאר הוא נפש בבתי מלון

כתב האישום מייחס לו עשרות עבירות של הונאה // צילום: GettyImages/אילוסטרציה // כתב האישום מייחס לו עשרות עבירות של הונאה

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד רז שימול, בן 24 מגבעתיים, שמייחס לו עשרות עבירות של הונאה בכרטיסי אשראי. שימול נאשם כי השיג את פרטי החיוב של הכרטיסים ממוקדן, שאותו הוא מכיר, בערוץ הקניות ובאמצעותם ביצע קניות במעל 50 אלף שקלים.

על פי כתב האישום בין הנאשם שימול, ובין המוקדן בערוץ הקניות, שהייתה לו גישה לפרטי כרטיסי חיוב של הלקוחות, הייתה היכרות מוקדמת. שימול יצר עימו קשר וזה העביר לו את פרטי כרטיסי החיוב של הלקוחות. שימול השתמש באותם כרטיסי חיוב, במספר רב של הזדמנויות, והזמין באמצעותם מוצרים שונים, בסך של עשרות אלפי שקלים. בין השאר הוא קנה עימם אוכל, נסע במוניות ואף יצא לנופש בבתי מלון.

על פי הבקשה להארכת המעצר עד תום ההליכים, לחובת שימול עבר פלילי הכולל 6 הרשעות קודמות, כשהאחרונה משנת 2017, בעבירה של שוד והעלבת עובד ציבור. בגינן עבירה זו הוא ריצה עונש מאסר בפועל במשך 18 חודשים, וכן הופעל מאסר על תנאי כך שבסופו של דבר ריצה 20 חודשי מאסר בפועל. 

בפועל, שימול נחקר מספר פעמים, ולטענת המשטרה הוא שינה את גרסתו מחקירה לחקירה ומשליך את האשמה על אחרים ומסרב לקחת אחריות, וזאת על אף הראיות הרבות שהוטחו בו. "המסוכנות העזה של המשיב לרכושו של הציבור נלמדת היטב מטיב העבירות המיוחסות לו. חומר הראיות חושף תמונה עגומה של משיב אשר פיתח לעצמו מיומנות של מרמה והונאה לשמה, כך ביצע המשיב עשרות עסקאות בשווי מוערך של עשרות אלפי שקלים, באופן אינטנסיבי, ברציפות ובשיטתיות, על חשבונם של אזרחים תמימים, ותוך גרימת נזק כלכלי ניכר לבעלי העסקים וחברות האשראי. היקף ההונאה והמרמה, אשר ניכרת בהם זילות ברכוש הזולת וחוסר מורא מהחוק מעצימים מסוכנות זו", נכתב בבקשת המעצר.

בדיון הארכת המעצר, הסנגור ביקש לשחרר את מרשו וטען כי אין מדובר בכתב אישום שמקיים עילת מעצר, אלא מדובר בעבירות רכוש ומרמה, ובסוג כזה של עבירות נהוג לשחרר מייד עם סיום החקירה. השופטת שלומית בן יצחק, הורתה על המשך מעצרו של החשוד וכתבה בהחלטתה: "נוכח האמור בבקשה בנוגע לרקעו הפלילי של המשיב, לא מצאתי לנכון להורות על שחרורו בתנאים בשלב זה, וזאת מבלי שיהיה בדבר משום הבעת עמדה בנוגע לתוצאתו הסופית של ההליך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר