"יום עצוב ואבידה גדולה": השחקן שון קונרי מת בגיל 90

כוכב הקולנוע הסקוטי, שהיה הראשון לגלם את ג'יימס בונד, הלך לעולמו. הוא התפרסם גם בזכות סרטים רבים נוספים שבהם השתתף, ביניהם "הפריצה לאלקטרז'" ו"אינדיאנה ג'ונס"

זמן צפייה: 04:11

סר שון קונרי, השחקן הסקוטי שגילם בין היתר את הסוכן החשאי ג'יימס בונד בשבעה סרטים בסדרה הפופולרית, הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 90. הופעותיו זיכו אותו בפרס האוסקר היוקרתי ובפרס גלובוס הזהב.

בנו, ג'ייסון קונרי, סיפר לתקשורת כי "כולנו מנסים עדיין לעכל את ההתרחשות הזאת, למרות שאבי לא חש בטוב כבר זמן מה. זהו יום עצוב לכל מי שהכיר ואהב אותו, ואבידה גדולה לכל האנשים ברחבי העולם שנהנו מכישרונו כשחקן".

כאמור, קונרי היה מוערץ על ידי רבים וכונה כ"ג'יימס בונד הטוב ביותר". כמו כן, הוא היה ידוע כשחקן יוצא דופן בסרטים נוספים כגון "האיש שרצה להיות מלך", "שם הוורד", "הבלתי משוחדים" ועוד רבים אחרים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת החרפת הצעדים במגזר הערבי? "נראה יותר אכיפה השבוע"

אחרי רעידת האדמה – המחלצים במרוץ נגד הזמן: "כמו אזור מלחמה"

אחרי חטיפת גופתו: אלפים בהלוויית השייח הדרוזי במג'דל שמס

שון קונרי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של אדינבורו
שון קונרי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של אדינבורו | צילום: רויטרס

בשנות ה-30 לחייו, קונרי לוהק לעיבוד קולנועי של סדרת הספרים מאת איאן פלמינג אודות המרגל ג'יימס בונד. הסרט הראשון בו שיחק קונרי את הדמות הוא "ד"ר נו", שנחשב להצלחה גדולה בבריטניה וארצות הברית, למרות העובדה שהופק במסגרת תקציב נמוך. קונרי המשיך לגלם את בונד בשישה סרטים נוספים: "מרוסיה באהבה", "גולדפינגר", "כדור הרעם", "אתה חי רק פעמיים", "יהלומים לנצח" ו-"לעולם את תאמר לעולם לא".

קונרי נולד בשנת 1930 וגדל בשכונה קשת יום בבירה אדינבורו שבסקוטלנד. בגיל 14 הוא עזב את בית הספר והחל לעבוד בתור חלבן. בשנת 1948 הצטרף קונרי לצי המלכותי הבריטי, ומאוחר יותר הוא שוחרר על רקע בריאותי. קונרי נישא פעמיים במהלך חייו ולו בן אחד, השחקן ג'ייסון קונרי.