שתף קטע נבחר

אז מי המאסטרו האמיתי? מאסטרס הגברים נפתח

ללא נאדאל הפצוע ועם פדרר המאוכזב שרוצה לנעול עונה חלשה עם תואר גדול, שמונת הטניסאים הטובים בתבל יתמודדו על הגביע בשנגחאי. לפני מעבר הטורניר למדריד, השוייצרי פייבוריט, ארבעת החדשים בעסק ינסו להפתיע

בשנתיים האחרונות, הזכייה של רוג'ר פדרר בטורניר המאסטרס של סוף השנה, שימשה כסוג של חותמת לדומיננטיות של השוייצרי בסבב העולמי, כאשר עוד היה מספר 1 הבלתי מעורער. השנה, אם 'המאסטרו מבאזל' יזכה בטורניר היוקרתי שנועל את העונה, זה רק ישמש כדי להמתיק מעט את הגלולה של 2008 המרה מאוד שלו.

 

פדרר סוגר עונה עם מספרים שאם מישהו היה מהמר עליהם בינואר השנה, הוא היה נשלח מהר לא רק להסתכלות פסיכיאטרית, אלא גם לדבר על ענף אחר, בטענה שאין לדובר מושג בטניס. אבל אחרי עשרה חודשים חלשים, פדרר סוגר את 2008 עם ארבעה תארים בלבד בכיס, רק תואר גראנד סלאם אחד (ארה"ב) וחשוב מכל - כשהוא רואה לצד שמו את הספרה 2 בדירוג העולמי, אחרי שהודח מהפסגה בידי רפאל נאדאל.


נאדאל. ייעדר משנגחאי, יקווה להתאושש בזמן לגמר הדייויס (צילום: AFP)

 

השור ממאיורקה, שעשה היסטוריה ועלה למקום הראשון אחרי 237 שבועות של שלטון פדרר, לא הגיע לטורניר בשנגחאי בגלל פציעה ותשישות מצטברת. נאדאל רוצה להגיע כשיר לגמר הדייויס של ספרד בארגנטינה בסוף החודש, אך לא בטוח שמצבו הגופני יאפשר לו. בכל מקרה, בעקבות פרישת 'רפא' והכושר של פדרר (נאלץ לפרוש ברבע גמר פריז בשבוע שעבר, בגלל פציעה בגב), נראה כי מאסטרס 2008, שייערך בפעם האחרונה בסין, פתוח מתמיד.  

 

למהדורה האחרונה שמארחת העיר שנגחאי בקדנציה הנוכחית שלה מגיעים לא פחות מארבעה משתתפים חדשים, שעורכים בכורה בטורניר היוקרתי שמחלק פרסים בסך 4.45 מיליון דולר: הבריטי אנדי מארי, הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו והצרפתים ג'ו ווילפריד צונגה וז'יל סימון.  

 

פדרר, כאמור, יחפש תואר חמישי בשש השנים האחרונות (היחיד שקטע לו את הרצף היה הארגנטינאי דויד נלבנדיאן, שחזר מפיגור 2:0 בגמר בלתי נשכח ב-2005), כמות זכיות אליה הגיעו לפניו רק פיט סמפראס ואיבן לנדל.  


פדרר בשנגחאי. "מקווה לסיים כמו שצריך את ההופעות שלי בסין" (AP)

 

"בעבר הלך לי טוב מאוד בטורניר האחרון של העונה, אני מקווה שכך יהיה גם הפעם. נראה לי שנשאר לי קצת דלק בטנק והעובדה שהמשחקים באולם סגור ועל משטח קשה היא לטובתי", אמר פדרר, שהתייחס גם לעובדה כי הטורניר ייערך בפעם האחרונה בשנגחאי, לפני המעבר מהעונה הבאה למדריד: "אני מקווה לסיים כמו שצריך את ההופעות שלי בסין".  

 

נראה כי המתמודד המרכזי על התואר מול פדרר יהיה הבריטי אנדי מארי, שהפסיד לו בגמר אליפות ארה"ב, אך ניצח אותו בחודש שעבר במדריד ונראה כשחקן החם בסבב: "אני משחק את הטניס הטוב בקריירה שלי מאז ווימבלדון, אני מקווה לנעול עונה גדולה שלי בהתאם", אמר הסקוטי, שיעלה למגרש ביום שני.  

 

אז מעט אחרי שהנשים נועלות את אליפות סוף השנה שלהן בדוחא ורגע לפני שגמר הדייויס שם חותמת סופית לסיום עונת 2008, קבלו את שמונת המתמודדים על 'הגראנד סלאם החמישי של העונה'.  


אנדי מארי עם התואר ממדריד. איזו עונה לבריטי מספר 1 (צילום: AFP)

 

הבית האדום

רוג'ר פדרר (2, שוייץ). אחרי עונה עם לא מעט עליות ומורדות (בעיקר), השוייצרי ינסה להחזיר לעצמו את הבטחון העצמי עם זכייה שלישית ברצף במאסטרס, כפי שעשה לפניו רק איבן לנדל (בין 1985 ל-1987). הכוכבית למטה תמיד תגיד שזה לא אותו דבר לזכות בטורניר בו לא נמצא גם יריבו הגדול נאדאל, אבל בכל מקרה הנפת הגביע תיתן לפדרר פוש לקראת אליפות אוסטרליה בפתיחת 2009.  

 

אנדי מארי (4, בריטניה). הבריטי הראשון מאז 1975 שלקח שני תארים ברצף בסבב (סנט פטרסבורג ומדריד), רוצה לנעול את עונתו הטובה בקריירה עם דובדבן בדמות המאסטרס. אם יילך עד הסוף, אפשר יהיה לצרף את מארי רשמית למרובע הצמרת, כמתמודד לגיטימי על הפסגה בשנתיים הקרובות. 


אנדי רודיק. ביישורת האחרונה שלו בטופ (צילום: AP)

 

אנדי רודיק (6, ארה"ב). למרות פתיחת עונה מרשימה עם זכייה בדובאי אחרי נצחונות יפים ברצף על נאדאל ונובאק ג'וקוביץ', המשך 2008 של 'איי רוד' היתה רגועה ועל מי מנוחות. פה ושם נצחונות גדולים (כולל על פדרר במיאמי), אבל לא מעבר לזה. רודיק כנראה ביישורת האחרונה של הקריירה שלו בטופ, אבל מי יודע, אולי גם הוא יפתיע את עצמו עם מתנה נאה בדמות גביע המאסטרס.

 

ז'יל סימון (9, צרפת). המחליף של נאדאל בטורניר קיבל פרס ראוי בסיום השנה הטובה בקריירה, שכללה זכייה בשלושה תארים (בנוסף להעפלה לגמר מדריד) ופריצה ראשונה לטופ 10. גם לו כבר יש ניצחון על פדרר ברזומה וייתכן כי יהפוך לסוס השחור של הטורניר גם כאן.  

 

הימור ynet: עם כל הכבוד לרצון לראות הפתעות, הבית הזה יהיה צפוי ובסיומו פדרר ורודיק ימשיכו לחצאי הגמר.


ג'וקוביץ' וצונגה. ההימור שלנו: השני מעפיל לחצי, הסרבי לא (AP) 

 

בית הזהב

נובאק ג'וקוביץ' (3, סרביה). הטניסאי הכי חביב בטופ 10 פתח את העונה בסערה, עם זכיות באליפות אוסטרליה (גראנד סלאם בכורה שלו), אינדיאן וולס ורומא. אבל דווקא כאשר היה במרחק ניצחון בודד מהדחתו של נאדאל מהמקום השני בעולם (לפני הפריצה של הספרדי לפסגה), רשם נפילה לא מוסברת ואף הפסיד בשלושה גמרים בחלק השני של העונה. שנגחאי היא הזדמנות טובה עבורו להחזיר לעצמו את תווית 'המועמד להיות מספר 1 הבא בטניס העולמי'.

 

ניקולאי דוידנקו (5, רוסיה). למרות עונה בינונית מינוס, במהלכה כיכב בעיקר בפרשיית החשד למכירת משחק והימורים לא חוקיים, הצאר הרוסי העפיל למאסטרס רביעי ברצף. דוידנקו תמיד נמצא שם באירועים הגדולים, אבל לא עושה את הצעד החסר כדי להפוך לגדול באמת. אולי הפעם?  


חואן מרטין דל פוטרו. הכוכב העולה של הטניס העולמי (צילום: רויטרס) 

 

ג'ו ווילפריד צונגה (7, צרפת). אחרי הזכייה בפריז בשבוע שעבר, 'הכפיל של מוחמד עלי' קיפץ כהרגלו וחגג הישג כפול - כניסה ראשונה בקריירה לטופ 10 ולמאסטרס של סוף העונה. אחרי שנכנס לתודעה העולמית עם הגמר באליפות אוסטרליה בינואר, צונגה רוצה ינסה להפתיע ולעלות לפיינל פור גם בשנגחאי.

 

חואן מרטין דל פוטרו (8, ארגנטינה). הטניסאי בן ה-20, שרשם את רצף הנצחונות הארוך ביותר העונה (24), החליט להגיע לסין למרות גמר הדייויס שמצפה לו בהמשך החודש מול ספרד. 'דלפו', כוכב עולה שהדיח את נלבנדיאן כארגנטינאי מספר 1 בסבב, ינסה להפוך למטאור הגדול של 2008, עם העפלה למשחקי ההכרעה במאסטרס.

 

הימור ynet: ג'וקוביץ' המותש יופתע בידי צונגה, שימשיך עם דוידנקו לשלב הבא. דל פוטרו, הפצוע גם ככה, יסתפק בקבלת הפרסים הכספיים הגבוהים וישמור כוחות לדבר האמיתי מבחינתו, בסוף החודש.

 

  • הטורניר ייצא לדרך ביום ראשון (9 בבוקר שעון ישראל), עם משחקי בית הזהב: ג'וקוביץ' - דל פוטרו, דוידנקו - צונגה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים