דליה רבין בחנוכת הכיכר במדריד // צילום: איי.פי // דליה רבין בחנוכת הכיכר במדריד

לא שוכחים: הנצחת רבין חובקת עולם

מרחובות הקרויים על שמו ליד הבונדסטאג בברלין וליד מטה האו"ם בניו יורק, ועד כיכר במדריד • 25 שנה לאחר הרצח, ברחבי הגלובוס זוכרים את יצחק רבין ז"ל

הוקרה בינלאומית: מעבר להנצחתו של ראש הממשלה יצחק רבין בישראל, גם מדינות וערים בעולם עסקו בהנצחתו. 

בגרמניה, למשל, נקראו רחובות רבים על שמו של רבין. רחוב אחד מצוי בברלין ונחנך באפריל 2004 ממש בקרבת הבונדסטג. שמו הקודם של הרחוב היה "השחרור", והוא בלב אזור משרדי הממשלה הגרמניים. מעבר לברלין, גם בעיר בון נקרא רחוב על שמו של ראש הממשלה המנוח, וכן בערים שטוטגרט ולברקוזן. בד בבד, בבירת ספרד, מדריד, נקראה כיכר על שמו של יצחק רבין בשנת 2006. הכיכר מקשרת בין רחוב הנאורות לבין רחוב ניו זילנד. 

בארה"ב עיריית ניו יורק קראה לרחוב ליד מטה האו"ם על שמו של יצחק רבין. העירייה גם קראה על שמו של רבין דרך הליכה באחד הפארקים העירוניים בעיר. גם בשיקגו יש רחוב רבין. מצפון לשם, במונטריאול שבקנדה, נמצאת רחבת רבין, וכן הקהילה היהודית באוטווה קראה בית ספר על שמו של רבין.

רחוב יצחק רבין בניו יורק // צילום: GettyImages
רחוב יצחק רבין בניו יורק // צילום: GettyImages

מארגנטינה ועד ניו זילנד

הנצחה נוספת יש בבירת ארגנטינה בואנוס איירס, עם כיכר שנמצאת שני רחובות מהמרכז היהודי שפוצץ בשנות ה־90 על ידי חיזבאללה. הנצחה נעשתה גם ברומא בירת איטליה, בלימה בירת פרו, וגם בפריז יש כיכר על שמו. 

הרחק משם, בוולינגטון, ניו זילנד, דאגו גם כן להנציח את שמו של ראש הממשלה המנוח, וכן בסאו פאולו שבברזיל. גם בבריטניה אוניברסיטת קיימברידג' מקיימת בכל שנה כנס הנצחה מיוחד ליצחק רבין. 

זהו רק חלק קטן מהמקומות, ועל פי מרכז רבין לשלום אפשר למצוא ביטויים רבים בעולם להנצחתו של רבין, בין השאר, בוונצואלה, בטוגו, ביפן, במלזיה, במקסיקו ובסין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו