"עד שלא יקודמו 100 מיליון השקלים שהוקצו לעמותות לפני 3 חודשים, לא נקדם חקיקה של משרד האוצר". כך איים היום (שלישי) בצהריים יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, על אנשי האוצר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במהלך דיון בנושא "עמותות הצדקה והחסד, הכוללות חלוקות מזון וציוד רפואי, המסייעים למאות אלפי 'שקופים' בסכנת קריסה", של ח"כ יוסף טייב, עלה כי 100 מיליון השקלים שהוקצו לעמותות, לדרישת ועדת הכספים לפני כשלושה חודשים, טרם הועברו אליהן.
עוד עלה בדיון כי לאוצר אין מועד נקוב להעברת הכספים לעמותות, הסובלות מקשיים גדולים נוכח משבר הקורונה ומעלייה גדולה בבקשות הסיוע.
1 צפייה בגלריה
משה גפני
משה גפני
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
נציג אגף החשב הכללי במשרד האוצר ציין בדיון כי "הקריטריונים גובשו במשרד האוצר, ולאחר היוועצות עם מספר חברי כנסת, לבקשת שר האוצר, אנו מקווים שבימים הקרובים יפורסמו להערות הציבור".
ח"כ גפני ביקר בחריפות את הדברים: "אנחנו מדברים על עניין שהובטח לפני מספר חודשים. אתה מבין על מה אתה מדבר? אתם רק תביאו לפה חוק ענק ושר האוצר יישב פה ויבקש להעביר אותו ביום. תשכחו מזה".
ח"כ ינון אזולאי אמר כי "אני יושב עם האוצר. כל פעם מנסים להגיע למשהו, וכל פעם עושים מאיתנו צחוק ומחזירים אותנו לנקודת ההתחלה. גם אתמול היינו צריכים לקבל תשובה וזה שוב נתקע".
ח"כ יוסף טייב: "אנחנו מקבלים עשרות פניות מעמותות שעוסקות בחלוקת מזון וציוד רפואי, אם זה יד שרה, ואם חסדי נעמי. ההיקפים הולכים וגדלים. הובטחו 100 מיליון שקל והם לא חולקו. אלה עמותות שעושות את מה שהמדינה היתה אמורה לעשות".
גפני סיכם בכעס: "עד שהנושא יוסדר - אל תביאו לפה חוקים. למה אתם לא נותנים תאריך? כל פעם שתגיעו לכאן, השאלה הזו תישאל, לא משנה מה תביאו".