559 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - 2.8% מהבדיקות חיוביות

לאחר שאתמול לא פורסמו נתונים בשל תקלה, משרד הבריאות עדכן שנמשכת הירידה בתחלואה כאשר במהלך היום בוצעו כ-21 אלף בדיקות • מזכירה בלשכת רה"מ לקתה בנגיף - ייבדק אם נתניהו נדרש בבידוד

זמן צפייה: 01:18

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 559 נדבקים חדשים בקורונה, ובכך עלה מספר החולים הפעילים ל-13,911, מתוכם 506 במצב קשה, בהם 206 מונשמים ו-64 במצב בינוני. אתמול קרוב ל-21 אלף בדיקות, מתוכן שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.8%. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 2,397, ומנגד עד כה החלימו כמעט 294 אלף ישראלים.

בתוך כך, מזכירה בלשכת ראש הממשלה נמצאה חיובית לקורונה, במסגרת הבדיקות השגרתיות שנערכות בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיתור מאומתים. מי שבא במגע עמה יבדק בשעות הקרובות ומתבצעת כעת חקירה אפידמיולוגית. ראש הממשלה וצוותו יפעלו על פי הנחיות משרד הבריאות.

אתמול לא פורסמו נתוני החולים, בעקבות תקלה טכנית. על כן, משרד הבריאות הוסיף הבוקר גם את נתוני הנדבקים שהיו אמורים להתפרסם אתמול, לפיהם שלשום אובחנו 239 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-6,500 בדיקות בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניו יורק: שיירה של יהודים תומכי טראמפ הותקפה • תיעוד

מצביעי הימין הקיצוני בארה"ב – שנלחמים להשאיר את טראמפ בשלטון

המדינה מודה: כ-7,000 בחורי ישיבה שחזרו ללמוד באישור – נדבקו

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול משרד הבריאות לא פרסם את נתוני תחלואת הקורונה העדכניים בשל תקלה במערכת האחסון הממחושבת שבה הוא משתמש בשל המעבר לשעון חורף. בשל התקלה במערכת האחסון העולמית NET-UPP, שבה משתמשים גם אוניברסיטאות, בנקים וגופים נוספים, הזזת השעון גרמה לקריסה. כחלק מהשלכות התקלה, בין היתר, עובדי משרד הבריאות לא יכולים להתחבר מרחוק למחשבים שלהם.

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המדינה הודתה שבין 7,000-6,500 תלמידי ישיבות שחזרו ללמוד באישור, במסגרת "מתווה קורונה" - נדבקו בנגיף. בסך הכול שבו ללימודים מפוקחים 35 אלף בחורי ישיבה, ואחד מבין כל חמישה אובחן חיובי לנגיף. זאת בנוסף לישיבות שאינן חלק מהמתווה.

הודעת המדינה בעניין הגיעה בתשובה לעתירה שהגישה לבג"ץ תנועת "ישראל חופשית", שטענה כי אם הישיבות פתוחות לפי תנאי הפנימיות - יש לפתוח את כל הפנימיות, משום שצריך דין אחד לכולם, או לחילופין - לסגור את כל הפנימיות והישיבות. ההכרעה כרגע נתונה בידי בג"ץ.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, אישר קבינט הקורונה כי תוקף התקנות הקיימות יוארך לפחות עד יום ראשון הבא, 1 בנובמבר. בנוסף, הוחלט להתיר קיום פעילויות חינוך בשטח פתוח עד 15 משתתפים, וכן הפעלת פנימיות לנוער בודד. טרם התקבלה החלטה לגבי הצעדים הבאים בהקלות הסגר, כאשר על הפרק האפשרות לפתוח את מערכת החינוך בכיתות הנמוכות ואת חלק מבתי העסק. ההחלטה המסתמנת היא שכיתות ג'-ד' יחזרו ללמוד בקפסולות, וכיתות א'-ב' יחזרו ללימודים בחצאי שבועות. פתיחת המסחר תיעשה ב-1 בנובמבר, על פי סיכום בין משרד האוצר לבריאות.

במהלך הדיון התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית פתיחת מערכת החינוך, והצהיר כי "אין לנו יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'". אמירה זו של נתניהו מגבה את עמדתו של שר האוצר ישראל כ"ץ בסוגיה, ומותירה שלוש אפשרויות: חלוקת כיתות א׳-ב׳ לקבוצות במתכונת של חצי שבוע-חצי שבוע, דחיית החזרה שלהן לצורך התארגנות והקדמת פתיחה של עסקים, או שתי האפשרות יחד.

השר אריה דרעי אמר: "הקבינט צריך לקבל החלטה הערב בעניין תלמידי הכיתות א' עד ד'. אי אפשר למשוך זאת יותר. אני מציע שכיתות א'- ב' ייפתחו באופן מלא, ו-ג'-ד ייפתחו בקפסולות. אולי לחייב לעטות מסכות בכיתות א' ו-ב'. מה שיוחלט - כל הקבינט צריך לקבל על כך אחריות".