בן 11 נדבק בקורונה ואושפז בטיפול נמרץ: "זקוקים לתפילות"

אליאל בן סימון מחולון אושפז בביה"ח איכילוב לאחר שנדבק בנגיף. מצבו מוגדר קל, אך הוא הידרדר לאחר שלקה בתסמונת קוואסקי. אימו פנתה לציבור בבקשה שיתפללו לרפואתו: "זקוק לרחמי שמיים"

זמן צפייה: 01:27

אליאל בן סימון, בן 11 מחולון, אושפז במחלקה לטיפול נמרץ באיכילוב לאחר שנדבק בקורונה - כך פורסם היום (ראשון). מבית החולים נמסר כי מצבו הוגדר קל, אך חלה הידרדרות לאחר שהילד לקה בתסמונת קוואסקי - תסמונת נדירה בלב שבאה על רקע מחלה אוטואימונית, וידועים מקרים נוספים של ילדים שלקו בה כתוצאה מהידבקות בקורונה.

אימו של אליאל, קרן, פנתה אל הציבור בבקשה שיתפללו לרפואתו. "מתחננת שתמצאו רגע לתפילה", כתבה בפייסבוק. "הבן שלי מאושפז בטיפול נמרץ במצב לא טוב, במחלקת קורונה. בני שוכב וזקוק לרחמי שמיים. בבקשה קחו דקה והתפללו לרפואתו". גם אביו סיפר: "לא ישנו כל הלילה וכרגע אנו לא זקוקים לכלום, למעט תפילות".

עוד בחדשות 13:

אבי בת 10 שלקתה בתסמונת נדירה בשל קורונה: "מסוכן גם לילדים"

בשל הפגיעה בתיירות: הממשלה אישרה להחריג את ים המלח ואילת

שעות לפני הקבינט: אין נתוני קורונה בשל תקלה במערכת המחשוב

אליאל בן סימון, בן 11 שנדבק בקורונה
אליאל בן סימון, בן 11 שנדבק בקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, פורסמו מקרים נוספים בישראל ובעולם של ילדים ונערים שלקו בתסמונת הנדירה בעקבות הנגיף. לפני כשבועיים פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שתי ילדות בנות 9 ו-10 ונער נוסף בן 16 אושפזו בבית החולים קפלן שברחובות, כשמצבם קשה. השלושה נדבקו בקורונה, החלימו מהנגיף - ואז לקו בתסמונת "דמויית קוואסאקי".

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה

"בתקופה האחרונה יש משהו כמו 30 מקרים", סיפר ד"ר אורי בלה, מנהל המחלקה לרפואת ילדים דחופה בקפלן, והסביר: "מדובר על תסמונת שבה מערכת החיסון מתעוררת ומתחילה לתקוף את הגוף שלנו, ופוגעת בהרבה מערכות. הילדים מגיעים עם כאבי בטן, חזה, ויש פגיעה בלב ובכבד".

מדובר בתסמונת נדירה, אולם לאחרונה דווח עליה רבות גם ברחבי העולם. הרופאים טרם יודעים מהו שיעור הלוקים בה משום שמדובר בתסמונת חדשה, וגם עדיין לא ברור מהן התופעות שיצוצו לאחר שהילדים יחלימו ממנה.