מבזקים

מעקות

מעקות הם דבר חשוב מאוד. על מנת לשמור על הבטיחות במרפסת שלכם, בגרם המדרגות המצוי בתוך ביתכם, בגרם המדרגות המצוי מחוץ לחלל ביתכם ועוד, יש צורך להתקין מעקה. המעקה אמור לשמור מפני נפילה ומסייע לכל אדם להרגיש בטוח כאשר הוא מצוי במרפסת של ביתו, כאשר הוא עולה ויורד במדרגות ועוד. על אף שהמעקה הוא צורך בטיחותי, כאשר בוחרים מעקות חשוב מאוד לשים דגש גם על הערך הפונקציונאלי שלו וגם על הערך הדקורטיבי שלו. המעקה חייב להשתלב באופן הרמוני בעיצוב הבית כולו ועל כן, יש לבחור אותו בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

 

כיצד בוחרים מעקה לבית?

 

על אף שלא מעט אנשים בטוחים כי בחירת מעקות נשמעת כמו דבר פשוט באופן יחסי, חשוב מאוד לדעת כי ניתן למצוא מגוון רחב של מעקות העשויים מחומרי גלם שונים, מעוצבים בסגנונות עיצוב שונים ועוד. על כן, בטרם רוכשים מעקה, חשוב מאוד לשים דגש על מגוון פרמטרים כגון: איזה מעקה יהיה המעקה החזק והיציב ביותר עבור ביתכם, איזה מעקה ישתלב בביתכם באופן הרמוני מבחינת העיצוב שלו, איזה חומר גלם מהווה את הטוב ביותר בייצור מעקות ועוד. כמו כן, חשוב מאוד לזכור שכל מעקה חייב להיות בתקן המתאים הכולל גובה, יציבות, רווח בין השלבים, צורת המעקה ועוד.

 

סוגי מעקות

 

כיום ניתן למצוא מגוון של מעקות. ניתן למצוא מעקות זכוכית המהוות מעקות במיוחד עבור אנשים שאוהבים יופי יוקרתי או קלאסי. הזכוכית היא חומר מרשים מאוד וניתן לשלב מעקה זכוכית במדרגות חיצוניות, במרפסות, במדרגות המצויות בחלל הבית ועוד. אם תבחרו מעקה זכוכית עבה למרפסת, עליכם לזכור כי הזכוכית זקוקה לתחזוקה על בסיס יומיומי ועל כן, אם אתם יכולים לעמוד בפעולות הניקיון הנדרשות באופן יומיומי למעקות זכוכית, כדאי בהחלט שתבחרו בהם.

 

סוג נוסף של מעקות שניתן למצוא הם מעקות מעץ. עץ הוא חומר גלם שמשרה אווירה כפרית ונעימה בכל בית. ניתן לשלב מעקות עץ בבית המעוצב בסגנון כפרי, בבית שמעוניינים ליצור בו אווירה חמימה ונעימה ועוד.

סוג נוסף של מעקות הוא מעקות מברזל. מדובר על מעקות פופולאריים מאוד בשל העובדה שמצד אחד העלות שלהם איננה גבוהה ומצד שני, הם מהווים מעקות חזקים ויציבים. מעקות מברזל ניתן להתקין בחלק חיצוני או במרפסת המצויה תחת כיפת השמיים וכן, יש צורך להשתמש בברזל מגלוון בלבד וזאת בכדי שהוא לא יחליד.

 

כיצד שומרים על המעקות?

 

כל הרהיטים שבבית דורשים תחזוקה וכמובן, גם המעקות צריכים תחזוקה שוטפת. כך לדוגמא: אם החלטתם להתקין מעקה מברזל, יהיה לכם צורך לבצע צביעה מחודשת למעקה מדי פעם בפעם. כמו כן, מעקה זכוכית ידרוש ביצוע פעולות ניקיון שונות באופן שוטף מכיוון שזכוכית מתלכלכת מהר. אם בחרתם במעקות עץ, חשוב מאוד לטפל ולתקן את המעקה בכל פעם שעולה הצורך. חשוב מאוד לזכור שעץ הוא חומר גלם שיכול להרקיב אם לא מטפלים בו בצורה נכונה ועל כן, חשוב מאוד לטפל במעקה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. תחזוקת המעקים בצורה נכונה התואמת לכל סוג של מעקה בהתאם לחומר הגלם שממנו הוא עשוי, היא דבר חשובה מאוד שכן, אם אתם מעוניינים לשמור על הפונקציונאליות והאיכות של המעקות בביתכם וכן, אם אתם מעוניינים לשמור על המעקה לאורך זמן רב, חשוב מאוד לבצע את כלל הפעולות הנדרשות על מנת לשמור על המעקה תקין, איכותי ודקורטיבי.

 

אין ספק שמעקות חשובים ומוסיפים מאוד לכל בית, הן מבחינת הבטיחות שהם מקנים במקומות הרלוונטיים והן מבחינת המראה הוויזואלי המרשים והייחודי שהם יוצרים בכל בית.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן