יום שבת, 18.05.2024 שעה 14:12

תופעת הקבלות: איגוד המאמנים נגד ההתאחדות

עימות בין איגוד המאמנים להתאחדות הכדורגל, אחרי שהאיגוד פנה למשרד הספורט וטען: “הקבוצות לא מחתימות מאמנים על חוזים, אין אכיפה”. טרופר התערב

|
איתי שכטר על הדשא (רדאד ג'בארה)
איתי שכטר על הדשא (רדאד ג'בארה)

איגוד מאמני הכדורגל פנה לאחרונה לשר התרבות והספורט חילי טרופר ותקף את ההתאחדות לכדורגל, זאת משום שלטענתו היא לכאורה מתנערת מתופעה חדשה בקרב הקבוצות בענף, שמעסיקות מאמנים ומשלמת להם תמורת קבלות, ולא פועלת כדי לחייב קבוצות לאכוף את החוק שדורש חוזה העסקה בין הצדדים ותלוש שכר.

ראשי האיגוד הציפו את הבעיה בפגישה עם שר התרבות והספורט חילי טרופר, בה נטען כי קבוצות הכדורגל לא מחתימות מאמנים על חוזים ולכאורה אין אכיפה על כך מצד ההתאחדות. בעקבות זאת, השר החליט להתערב ודרש תשובות מההתאחדות לכדורגל. 

חילי טרופר (עמוס בן גרשום, לע"מ)חילי טרופר (עמוס בן גרשום, לע"מ)

בשבוע האחרון שלמה סביה, מנהל האגף להכשרת מאמנים במשרד הספורט, פנה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון וביקש ממנו לקיים פגישה בנושא עם נציג מטעמו. הבקשה נשלחה במכתב רשמי, בו כתב סביה לחסון: "אני פונה אליך בשם השר ח"כ חילי טרופר, בעקבות פגישה שקיים עם ארגון מאמני הכדורגל בישראל, על מספר נושאים שביקשו ממני נציגי הארגון להעלות בפניו. בין היתר על הנושא של העסקת מאמנים באגודות ללא חוזה העסקה, בניגוד לחוק במדינת ישראל".

חסון השיב בדואר אלקטרוני, בו כתב לכל המעורבים: "אני מופתע מעצם הפנייה שנעשתה, בוודאי מתוכן הדברים שאינו ידוע לי, ולדעתי טרם מוצאו הדרכים שעל ארגון המאמנים היה לפעול טרם פנייתם לשר התרבות והספורט. אברר את הנושא עם מנכ"ל ההתאחדות ואעדכן בימים הקרובים".

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

ואכן, למחרת מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר השיב לשלמה סביה ממשרד הספורט וכתב לו: "כפי שידוע לך, בליגות המקצועניות חוזי העסקה של מאמני כדורגל נעשים בהתאם לנדרש בדין ועל פי תקנון הרשות לבקרת תקציבים. לא כך הדבר ביתר הליגות המופעלות על ידי ההתאחדות לכדורגל ובמסגרתה. יובהר, כי אין זה מתפקידה של ההתאחדות לאכוף את דרישות הדין וכי חובת קיום הסכם בכתב חלה על המעביד והעובד בכל תחומי המשק. בהתאם לכך, נכון שמאמן, כמו גם הקבוצה, ידאגו בעת ההסכמה על תנאי ההתקשרות כי הדברים יוסדרו בהסכם מסודר".

כמו כן, קמר הדגיש בפני משרד הספורט כי "איגוד מאמני הכדורגל פועל על יד ההתאחדות לכדורגל במסגרת תקנוניה. בטרם פנייה למשרד הספורט בבקשה להתערבותו, נכון היה לקיים דיון ענייני ופנימי בתוך מוסדות ההתאחדות והאיגוד. לגופו של עניין, נציגי האיגוד מוזמנים לפנות להתאחדות בנושאים שעל סדר יומם, כפי שנעשה בעבר".

רתם קמר (שחר גרוס)רתם קמר (שחר גרוס)

אחרי המכתב שנשלח מטעם ההתאחדות, מ"מ יו"ר איגוד המאמנים אמיר כהן שיגר מכתב משלו למנכ"ל ההתאחדות לכדורגל וטען כי נציגי האיגוד פנו להתאחדות בנושא אך "נתקלו באטימות מוחלטת ובחוסר שיתוף פעולה". כמו כן, הבהיר כי "האיגוד הוא ישות משפטית נפרדת מההתאחדות, שפועלת באופן עצמאי על פי החלטות הנהלת איגוד המאמנים ובייעוץ משפטי נפרד", וכי בפעם האחרונה שאנשי האיגוד נפגשו עם יו"ר ההתאחדות זה היה כאשר שינו זוארץ היה בתפקיד: "אורן חסון מכהן בתפקידו מעל שנה ועדיין לא ראה לנכון להיפגש ולהבין מה תפקיד איגוד המאמנים, ועל כך צר לנו".

בהמשך, אמיר כהן כתב לקמר: "כפי שידוע לאדוני על פי תגובתך, הריני להביא לידיעתך שגם חוזי העסקה של מאמני ילדים, נערים, נוער וליגות חובבניות הם על פי דין ונדרש מההתאחדות, הגוף האמון על הכדורגל בישראל, לקיים ולאכוף עניין זה, ומשלא כך נעשה, הנהלת האיגוד נעזרת במשרד התרבות והספורט לצורך תיקון העוולה. ההתאחדות מודעת למצוקה ולא עושה דבר. ההתאחדות היא שומר הסף של הכדורגל ועליה לפקח ולאכוף עבירות כאלו ואף להעמיד לדין משמעתי במידת הצורך".  

ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)

כהן אף הוסיף: "צר לנו לראות התנערות בוטה מאכיפת החוק ויתרה מכך, ההתאחדות לכדורגל עוצמת עין כאשר היא יודעת בוודאות שמאמן כדורגל מועסק מינימום ארבע פעמים בשבוע, נדרש למלא את הוראות המועדון, נדרש לעבוד בשעות הקבוצות לו על ידי המועדון, עובד בשבתות ובחגים, עומד לדין משמעתי כשצריך, עובד לכל דבר ועניין כשכיר במועדון, אך על מנת להימנע מתשלומי מס והפרשות כנדרש בחוק מחייבים המועדונים את המאמנים בהמצאת קבלות. ואני שואל, האם עובד בחברת חשמל, במשטרת ישראל או בבנק יכול לעבוד בקבלות? התשובה היא לא. כי שם יש שומרי חוק".

גורמים המעורבים בנושא טוענים כי באיגוד המאמנים הופתעו מהמכתב של ההתאחדות. לפי תכתובות בין ראשי האיגוד להתאחדות לכדורגל, נאמר לקמר: “לא מובן מדוע אתם טוענים שלא עודכנתם על הפגישה עם השר”. קמר ענה: “אף אחד לא אמר שלא עודכנו, אבל אני כן חושב שהתבלבלתם קצת באופן שהאיגוד צריך להתנהל אל מול ההתאחדות”.  

רתם קמר (שחר גרוס)רתם קמר (שחר גרוס)

מאיגוד מאמני הכדורגל בישראל נמסר בתגובה: "צר לנו שאנשים מתוך חדר הישיבות והדיונים בנושא בוחרים להדליף לתקשורת במקום למצוא פתרון למצוקה האמיתית של המאמנים. אנו לא מתכוונים לשתף פעולה עם התקשורת בנושא הזה ונתנהל בצורה מקצועית ודיסקרטית מול משרד הספורט וההתאחדות. כשיהיה לנו מה למסור בסופו של עניין אנו נמסור את תגובתנו. תודה וסליחה מראש".  

הפגנה: תחזירו את הכדורגל!
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */