ליברמן על ביטול הצבעת הכנסת: "לוין פעל באופן כוחני ובוטה"

יו"ר ישראל ביתנו תקף בריאיון לחדשות 13 את יו"ר הכנסת בשל החלטתו לבטל את ההצבעה על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות, והסביר מדוע שינה את דעתו בנושא: "חייבים להסיר את הספקות"

זמן צפייה: 07:33

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התראיין הערב (רביעי) לחדשות 13, ובדבריו תקף את יו"ר הכנסת על סערת ההצבעה והביטול שהתרחשה מוקדם יותר היום במליאה, הסביר מדוע הוא חושב שיש להקים ועדת חקירה על פרשת הצוללות - למרות שכשהיה שר הביטחון לא חשב כך, והציע לשלול מהישיבות החרדיות את התקציבים לנוכח הפרות הסגר.

"יריב לוין פעל באופן כוחני ובוטה - בניגוד לכל מה שמקובל", אמר ליברמן על שהתרחש היום בכנסת, אז ההצעה להקמת ועדת חקירת פלרמנטרית על פרשת הצוללות נפלה, זאת לאחר שמליאת הכנסת אישרה אותה ברוב של 25 חברי כנסת - אך יו"ר הכנסת ביטל אותה והחליט לקיים הצבעה שמית לבקשת הקואליציה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה התכנס; כ"ץ דרש לפתוח חנויות ומספרות ביום א'

האפיפיור פרנציסקוס: "יש לאשר איחוד אזרחי לזוגות חד מיניים"

הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות אושרה – יו"ר הכנסת ביטל אותה

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

כאשר היה ליברמן שר הביטחון תחת ממשלתו של נתניהו, הוא אמר כי לתחושותיו, עסקת הצוללות תקינה. אולם היום, כמה שנים אחרי, ליברמן הצביע בעד הקמת ועדת חקירה. מה השתנה? "אני מכיר היטב את דן הראל ואת עמוס גלעד, ואני נדהמתי לקרוא את התקציר של הראל. הם שירתו תחת נתניהו ומעולם לא הוטל בהם דופי. הם לא שמאל ולא ימין - אז הצדק חייב להיראות".

"דווקא בגלל שהכול תקין, אני לא מבין את ההתנגדות של נתניהו", המשיך. "הוא היה צריך הראשון, אם הכול תקין, שמעוניין להסיר את הספקות. במקרה הזה, יש יותר מדי שאלות ועניינים. חייבים להסיר את הספקות כי מדובר בעניין ביטחוני רגיש".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בשלב זה, עבר ליברמן להתייחס לאי-האכיפה בישיבות, שם חזרו ללימודים - למרות הוראות הממשלה שלא לעשות כן. "צריך להסיר מהם תקציבים, זה הכול", אמר. "אבל במקום זה, הם קיבלו פרס של 73 מיליון שקלים תקציב. אני חושב שצריכים לקחת רשימה של אותם תלמודי תורה - ולהפסיק להם את הזרמת התקציב".