יום חמישי, 02.05.2024 שעה 23:00

ההתאחדות תקיים ישיבה מיוחדת בנוגע לליגות א'-ג'

אחרי שרוב קבוצות ליגה א' הודיעו כי הן מתנגדות לפתיחת האימונים במתווה הקיים, שמחייב בידוד לשחקנים, ההתאחדות תדון בתרחישים השונים בנוגע לנושא

|
ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)
ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)

עם חידוש הפעילות של קבוצות הכדורגל אחרי הסגר, בהתאחדות לכדורגל יקיימו ביום ראשון הקרוב ישיבה מיוחדת בוועדת ליגות א’-ג’ כדי לדון בתרחישים השונים לחזרה לאימונים ולפתיחת הליגות בתקופה הקרובה. כל זאת, אחרי שאתמול (שלישי) רוב הקבוצות בליגה א’ הודיעו כי הן מתנגדות לפתיחת האימונים במתווה הקיים, שדורש משחקני הקבוצות להיות בבידוד ביתי.

כזכור, במשרד התרבות והספורט סיכמו עם משרד הבריאות על החזרת האימונים בקבוצות ליגת העל, הליגה הלאומית וליגה א’ - וזאת בתנאי שהשחקנים מתפרנסים מכך ובתנאי שיסכימו לבידוד ביתי מלא בין האימונים. בעקבות זאת, חלק מקבוצות ליגה א’ חזרו לאימונים וחלקן עדיין לא, כאשר הקבוצות שעדיין לא שבו לאימונים טוענות שהן לא יכולות להתחייב לכך שהשחקנים שלהן ישהו בבידוד משום שיש להם עבודות נוספות.

בעקבות המצב, 25 מקבוצות ליגה א’ קיימו ישיבה משותפת בתחילת השבוע ובסיומה שלחו מכתב להתאחדות, בו הן הציבו מספר עקרונות שבלעדיהם יהיה בלתי סביר לפתוח את עונת 2020/21 , כך לדבריהן.

כדור על הדשא (אורן בן חקון)כדור על הדשא (אורן בן חקון)

במכתב הקבוצות מליגה א’ דרשו מההתאחדות לפני החזרה לאימונים: “קביעת מועד חדש לפתיחת המשחקים בליגות א’; מניעת השתתפותם של שחקני הקבוצות ואנשי הצוותים המקצועיים המלווים אותן, העוסקים בעיסוק נוסף שאינו כדורגל, באימונים ובמשחקים, הרי שכידוע חלק גדול מהשחקנים הפעילים עוסקים בעיסוק נוסף שאינו כדורגל; קיום פרוטוקול רפואי אחיד וברור לקבוצות ליגה א’ לפעילות בתקופת משבר הקורונה; ומתן התחייבות מצד ההתאחדות בגיבוי הגורם הממשלתי המוסמך כי ככל שהעונה לא תגיע לסיומה בליגות המקצועניות, כך יהיה גם בליגה א’”.

עוד הוסיפו הקבוצות במכתב כי: “לדעתן של הקבוצות, לא ללא קיום התנאים המינימליים הללו, לא ניתן לחזור לשגרת אימונים וממילא גם לא ניתן לפתוח ולקיים את עונת המשחקים 2020/21 באופן סביר”. בנוסף, הקבוצות דרשו מההתאחדות גם “לגבש לטובת קבוצות ליגה א’ גם רשת ביטחון כלכלית למקרה של ביטול או קטיעת העונה ככל והיא תחודש בסופו של דבר”.

בהתאחדות לכדורגל יקיימו ביום ראשון ישיבה בה ידונו בכמה תרחישים אפשריים לחידוש ליגה א’. בכוונת ההתאחדות לקבוע שם מועדים חדשים לחזרה, כאשר לפי המסתמן כרגע הקבוצות צפויות לחזור להתאמן עד תחילת נובמבר והמשחקים בליגות א’ יחודשו עד אמצע נובמבר.

מנהלים בחלק מהקבוצות בליגה א’ אמרו: “נכון שיש בעיות עם המתווה, אבל אנחנו חייבים להתחיל לשחק את העונה הזו”, בעוד שבקבוצות אחרות היו מי שאמרו: “לא נוכל לחזור לפעילות במתווה הנוכחי. השחקנים שלנו לא יכולים לחתום על אימונים תחת בידוד ביתי, לא נשקר למדינה”.

ביום ראשון ההתאחדות תצטרך לקבל החלטות כיצד לפעול, כאשר גורמים בהתאחדות מנסים במקביל להשיג אישור ממשרדי הממשלה לאפשר לשחקנים לצאת מהבידוד הביתי כדי לעבוד בעבודה נוספת שהיא ללא קבלת קהל. בנוסף, בדיון ייתכן ותעלה גם דרישת הפיצויים לליגות הנמוכות. בינתיים, אגב, גם ראשי קבוצות ליגה ב’ פנו להתאחדות במכתב וטענו שלא ייתכן שקבוצות ליגה א’ יכולות לחזור לאימונים בעוד שליגה ב’ נותרה מקופחת.

גורמים במשרד התרבות והספורט התייחסו לכך ואמרו: “ההתאחדות לכדורגל הגיעה להסכמות עם משרד הבריאות על החזרה לאימונים לשחקנים מקצוענים משלוש הליגות הבכירות בארץ, כל זאת בתנאי שיעמדו במתווה לפיו הם יהיו מחוייבים בבידוד ביתי. ייתכן שיהיו הקלות נוספות בעתיד, אך כרגע אלה הן ההנחיות ועל הקבוצות לפעול בהתאם למתווה שנקבע”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */