האפיפיור פרנציסקוס: "יש לאשר איחוד אזרחי לזוגות חד מיניים"

מנהיג הכנסייה הקתולית אמר במסגרת סרט דוקומנטרי כי לזוגות חד מיניים הזכות להקים משפחה. "הם ילדיו של אלוהים - אף אחד לא צריך להיות אומלל או מגורש מהכנסייה בגלל נטיותיו"

זמן צפייה: 00:46

האפיפיור פרנציסקוס אמר כי "על זוגות הומוסקסואליים להיות מוגנים בחוק איחוד אזרחי. אני עומד על כך". את הדברים אמר במסגרת סרט דוקומנטרי אודותיו שהוקרן היום (רביעי) בפסטיבל הסרטים של רומא.

"לזוגות חד מיניים יש את הזכות להקים משפחה. הם ילדיו של אלוהים, לכן הזכות למשפחה עומדת לרשותם", הוסיף מנהיג הכנסייה הקתולית. "אף אחד לא צריך להיות מגורש החוצה המכנסייה, או להפוך לאומלל בגלל זה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות אושרה – יו"ר הכנסת ביטל אותה

הירי באיאד אל חלאק: אחד השוטרים יואשם בהמתה בקלות דעת

ביקורת על מתווה משרד הבריאות לפתיחת בתיה"ס: "מחמיר ולא סביר"

האפיפיור פרנציסקוס
האפיפיור פרנציסקוס | צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס הביע זה זמן רב עניין בחסידיה הלהט"בים של הכנסייה הקתולית, אולם אמירותיו פורשו עד כה באופן כללי מדי, ללא אמירה מהותית בעניין. כאמור, את הדברים האלו אמר פרנציסקוס במסגרת הסרט הדוקומנטרי "פרנצ'סקו". את האפיפיור ראיין במאי הסרטים יבגני אפינבסקי.

הכומר הישועי ג'יימס מרטין, אמר בתגובה: "זו הפעם הראשונה בה האפיפיור מעניק הצהרה ברורה שכזו בעניין קהילת הלהט"בים". "מדובר בצעד גדול קדימה. בעבר, רבים בכנסייה הקתולית קימטו את מצחם כאשר דיברו על איחוד אזרחי לבני הקהליה. הפעם האפיפיור בעצמו שם את משקלו מאחורי הכרה משפטית באיחוד אזרחי של חד-מיניים".