טעות הליהוק הגדולה של "אהבה חדשה"

הפורמט חדש, המנחה נהדרת, האלטרנטיבה לא מעניינת והסקרנות ישנה, אבל ההפקה הצליחה להרוס את הריאליטי בגלל טעות נושנה

"אהבה חדשה" // עוד מאותו הדבר. נשות "אהבה חדשה"

אתחיל מהסוף: אני לא הקהל הקלאסי של תוכניות שידוכים, בעיקר כי לא מעניין אותי לצפות ביחסים של אחרים, במורכבות שלהם, ובטח שלא באכילת הראס שכל הדבר הזה מביא איתו. ובכל זאת, ישבתי לצפות ב"אהבה חדשה" של רשת 13, גם כי זאת העבודה שלי, גם כי ממול שודר משחק כדורגל וגם כי הבטיחו לירון ויצמן, ואותה קל לחבב.

נחזור להתחלה: גם בפורמט חדש לגמרי, שוב קיבלנו את אותה טעות ליהוק מציקה. למי שלא ראה נספר שמדובר בארבע נשים שמחפשות אהבה, אלא מה, והטוויסט במקרה הנידון הוא הסתגרות, בידוד, אם תרצו, עם גבר לבחירתה למשך זמן ארוך בדירה מרושתת מצלמות.

כשלעצמן, כל אחת מהנשים שלוהקו לתוכנית מספקת את הסחורה, אבל כשהן יחד הן נראות כמעט אותו הדבר, ובעיקר לא משקפות את הנשים בחברה, אפילו לא רק את אלה שמחפשות אהבה. 

רוני, רונה, נעה ונועה - הדמיון בשמות הוא מקרי לחלוטין ואירוני בטירוף. כל הארבע בטווח הגילים המצומצם מאוד 29-32; כולן ממרכז הארץ ורק אחת מהפריפריה, על אף שבהגדרה אשקלון אינה נחשבת פריפריה; כולן חולקות גם את אותו מבנה גוף רזה, כמובן, וארבעתן טובות מראה; כולן רווקות ללא ילדים. מרוב דמיון, התחושה היא שמדובר בארבע חברות מהיסודי שיושבות בשולחן סמוך לידכם במסעדה וחוגגות לאחת מהן יום הולדת עם בלונים קשורים לכיסא.

אף אחת מהן לא גרושה, לא בת מיעוטים, לא מידות גדולות, לא מבוגרת (אפילו לא קצת) ובטח שלא אחת שהפכה לאמא בגיל 20 ושנתיים אחר-כך התגרשה ורוצה לתקן את הקשר הקודם. שלא יובן אחרת - אין לי בעיה עם אף אחת מהן, אבל כשכל ארבע הדמויות כמעט זהות, הקונפליקטים, בהתאמה, מאוד דומים, והתוצאה, בהתאמה, משעממת.

תזכירי לנו, את רוני, רונה, נועה או נעה? // מתוך "אהבה חדשה"
תזכירי לנו, את רוני, רונה, נועה או נעה? // מתוך "אהבה חדשה"
 בעיית הליהוק הזאת מתעצמת כשמתברר שגם הגברים קרוצים כולם מאותו החומר. כולם רווקים, נאים וחסונים, באותו טווח גילים כמובן. שיא הדרמה שהם מספקים נעוצה העובדה שהם, מאסו בדייטים, והם אפילו - תחזיקו חזק - מודים בזה. וואו, איזו דרמה. גברים בני שלושים פלוס שמעוניינים בזוגיות, מי היה מאמין. לאן נעלמו הגברים הגרושים שמחפשים פרק ב' בחייהם? איפה האינסטלטורים, המיני-ערסים חביבי תוכניות הריאליטי, הסטוציונרים? אפילו סתם מישהו בתחילת שנות ה-20 שלו שמספיק כריזמטי כדי לגרום לבנות לבחור בו, או לכל הפחות להציב אותן בדילמה, היה משפר את הליהוק פלאים.

ביקורת דומה הושמעה בעבר על "חתונה ממבט ראשון" של המתחרים, ובצדק. השלכות הביקורת על המסך קיבלו ביטוי בודד בדמות זוג אחד בלבד בעונה השלישית של הריאליטי - אריק ודובי שחיפשו פרק ב'. הימור שלי: גם בעונה הבאה לא יהיו שינויים קיצוניים בנושא.

עושה רושם שז'אנר תוכניות השידוכים לא ייעלם מהמסך בקרוב, וזה בסדר גמור, כי יש לזה קהל. אבל הגיע הזמן שהמלהקים יפתחו את הראש ואת הלב לטיפוסים שונים, לגילים שונים, לגוונים שונים ובעיקר שידאגו לייצר קונפליקטים עמוקים שהם מעבר לדייט על בר בדיזינגוף, או שיחה של שלוש דקות בטינדר. מזה יש לנו מספיק במציאות האפורה שלנו.

והרי המלהקים יודעים את זה בעצמם. עובדה, על אף שנפרדו אחרי זמן קצר, סיפור האהבה של ליאור ותקוה בעונה האחרונה של "האח הגדול", מעניין יותר מכל הזוגות שיצאו מתוכניות הריאליטי בשנים האחרונות ומכל הדייטים של "אהבה חדשה". אז נכון, אין לנו שום ציפייה לאהבה אמיתית שתצא מתוכניות ריאליטי, אבל אם כבר צופים בהן, לפחות שיהיה מעניין. טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר