כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לא נהיה איטליה

גמזו: "נערים צעירים הם המנוע של המגיפה"

ממונה הקורונה הפרופ' גמזו מבהיר כי הוא נגד חזרה ללימודים ופתיחת מערכת החינוך: "נערים צעירים הם המנוע של המגיפה" • עוד אמר: "ישראל לא תהיה איטליה, אף פעם"

גמזו: "נערים צעירים הם המנוע של המגיפה"
חיטוי כיתה בגימנסיה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חזרה ללימודים? לא אם זה תלוי בגמזו: בעוד מדינת ישראל נערכת לקראת תחילת החזרה לשגרה והיציאה מהסגר השני, מבהיר הפרופ' רוני גמזו, ממונה הקורונה, כי מבחינתו פתיחת מערכת החינוך אינה על הפרק. "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים", אמר היום גמזו בראיון שמסר בגלי צה"ל.

לדבריו, פתיחה של מערכת החינוך תביא עמה בהכרח את הבערת התחלואה מחדש, כפי שנראה בגל הקודם, אז פתיחת מערכת החינוך גרמה להתפשטות מחודשת של התחלואה, כפי שאנו זוכרים מאירוע הגימנסיה בירושלים ועוד. הוא הסביר שלגבי נערים "שיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים, ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז".

"אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה", אמר גמזו והבהיר ש"לכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסייה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך- יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".

עוד אמר ממונה הקורונה כי בניגוד לתרחישים שהועלו, "מערכת הבריאות בישראל חזקה ואיתנה, בנויה על עוצמה, מסירות ואנשי צוות חדורים". לדבריו, "אין מה לחשוש מפני קריסה אפשרית, שכן אחוזי התמותה כאן הם מהנמוכים בעולם. פה לא יהיה איטליה, אף פעם".

 

קורונה רוני גמזו בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד