15 ערים גדולות הודיעו: הגנים בשטחנו יפעלו רק 5 ימים בשבוע

תל אביב, באר שבע, חיפה ו-12 ערים נוספות הכריזו כי בימי שישי לא יפתחו את גני הילדים, ובמקום זאת יקיימו מפגשים עם הגננות בזום. "מאמינים כי מודל זה הוא הנכון בשמירה על הבריאות"

זמן צפייה: 03:08

15 ערים גדולות בישראל הודיעו היום (שני) כי בניגוד למתווה אותו הציג משרד החינוך, בכוונתן לפתוח את גני הילדים רק בימים ראשון עד חמישי. ביום שישי, הסבירו, יתקיימו מפגשים וירטואלים בין הגננות לילדים.

תל אביב, אשדוד, באר שבע וגבעתיים, כמו גם הרצליה, חדרה, חולון וחיפה טענו כי החליטו לנקוט בצעד זה על מנת להימנע מהצורך בסייעות משלימות שעוברות בין הגנים השונים ולאפשר את הישארותן של הסייעות השניות בגנים בהם הן נדרשות.

מי שעוד חתמו על המכתב הן כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ורעננה. "אנו מאמינים כי מודל זה הוא הנכון בשמירה על בריאות הילדים והצוותים, ובמתן חינוך מיטבי לילדים ולילדות. אנו קוראים למשרד החינוך להצטרף למודל", הוסיפו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: חשוב להמתין עם פתיחת בתיה"ס – ילדים הם מנוע המגפה • חי

הרבה יותר מאומתים, מספר מובטלים דומה: ההבדלים ביציאה מהסגרים

עוד הידרדרות במצבו של סאיב עריקאת המאושפז בהדסה: מוגדר קריטי

חצר משחקים בגן ילדים (ארכיון)
חצר משחקים בגן ילדים (ארכיון) | צילום: חדשות 13

ביום שישי משרדי הבריאות והחינוך פרסמו את המתווה לפתיחת גני הילדים. על פי המתווה, הלימודים יתקיימו שישה ימים בשבוע, ללא קפסולות. צוות הגן הקבוע יעבוד כרגיל. הרשויות המקומיות יפעילו מרכזי יום חינוכיים עבור ילדי הגננות והסייעות – גם של החינוך הרגיל.

הגננות והסייעות יעטו מסכות לכל אורך היום, והורי הילדים יחויבו להביא אותם עם הצהרת בריאות. עוד על פי המתווה, גננות וסייעות משלימות יוכלו לעבוד בשלושה גנים לכל היותר. הגנים לא יורשו להכניס מפעילים חיצוניים.