צילומים: באדיבות אורגד אדרי, ערן לוי // אורגד אדרי, הכריש ב"הזמר במסכה"

יצא כריש: הכירו את יוצר תחפושות "הזמר במסכה"

את מי הכי קשה להלביש? ואילו תחפושות היוו אתגר מיוחד ליוצרים? • מאחורי הקלעים של "הזמר במסכה" עם אורגד הבובנאי • וכן, הוא יודע מי מסתתר בהן

אחת השאלות הבוערות שמסעירות את צופי "הזמר במסכה" בשבועות האחרונים היא מי מסתתר מאחורי השפירית או החסידה, דבר שכמובן נשמר בסוד על ידי הפקת התוכנית. עם זאת, אלה שמתחילים להיחשף הם האנשים שאחראים למסכות המושקעות שאתם רואים בתוכנית - בהם אורגד אדרי, 27, מעצב ויוצר שעובד עם התוכניות הגדולות על המסך.

תחביב הקוספליי של אדרי, עפולאי שעבר לתל אביב, החל כשהיה צעיר - אז התחפש עם חברים לדמויותיהם של פקמן והמפלצות. עם השנים התחביב הלך והשתדרג, כשאדרי לימד את עצמו כיצד ליצור דמויות מורכבות יותר ויותר כמו אדוארד והמספרים שגילם ג'וני דפ והגרינץ'. "בזמן שאני מכין את הדמות אני מבין את הניואנסים שלה", הוא מספר, "וכשהלכתי איתה ברחוב אנשים כבר לא הסתכלו עליי כעל אדם חי, אלא ממש כאילו אני הדמות. החיסרון הוא שהייתי צריך להסתובב עם אחותי כדי שתגרד לי באחוריים", הוא צוחק.

"בזמן שאני מכין את הדמות אני מבין את הניואנסים שלה". דמותו של אדוארד והמספריים // צילום: באדיבות אורגד אדרי
"בזמן שאני מכין את הדמות אני מבין את הניואנסים שלה". דמותו של אדוארד והמספריים // צילום: באדיבות אורגד אדרי

לאחר הצבא, בעזרת ציוד שאסף וכסף שחסך, הקים סטודיו התחלתי והתחיל ליצור עבור אירועים, הפקות ופרסומות שונות. אחד הפרויקטים שלו שזכה לפרסום נרחב היה במשימת מוצרי הסופר בעונה האחרונה של "האח הגדול", שבמסגרתו עיצב עבור תקוה גדעון, אורן חזן ושאר משתתפי העונה תלבושות ממדפי הסופר, דוגמת ביצת הפתעה, קרטון חלב, עוף ועוד. זמן קצר אחר כך הגיעה גם הפנייה מ"הזמר במסכה". הוא, אגב, בכלל לא שמע על התוכנית לפני שפנו אליו.

 


View this post on Instagram

A post shared by Orgad Edery (@mustache_art_studio) on May 25, 2020 at 5:46am PDT

"הייתי בדיוק בהודו", מספר אדרי בראיון טלפוני מהסטודיו שלו. "סיימתי את 'האח הגדול' וטסתי עם בת הזוג שלי, הצעתי לה נישואים ופתאום אני מקבלת טלפון מעדי אנה טלז'ינסקי, המעצבת הראשית של הדמויות שהכירה אותי רק מפייסבוק, והיא סיפרה לי על הפורמט. ראיתי סרטונים דרך הפלאפון ובהתחלה לא הבנתי עד כמה הדבר הזה גדול. כעבור זמן קצר חזרתי לארץ כי בדיוק התחילה גם הקורונה, והתחלנו לעבוד. התכנון הראשוני היה שאצור את כל ה-14 תלבושות, אבל תוך כדי העבודה הבנו שכל תלבושת מלאה בכל-כך הרבה פרטים שזה לא הולך לקרות, והחלטנו להעביר חצי מהדמויות לבובנאית רוני וגנר. אצלי השארתי את השור, הדרקון, הפלאפל, המלפפון החמוץ, השפירית, הקקטוס והכריש. הכל היה באטרף. אני זוכר שהיה לי איזה לילה לבן שבו ישבתי עד הרגע האחרון עם השפירית. ברגע שסיימתי, מיד הגיעו לאסוף אותה".

בואו להתרשם מעבודות נוספות באינסטגרם של אורגד אדרי

עבד עליה עד הרגע האחרון. השפירית // צילום: ערן לוי
עבד עליה עד הרגע האחרון. השפירית // צילום: ערן לוי

איך בעצם מוגדרת ומתבצעת העבודה שלך?

"במקרה הזה אני הבובנאי. מוציאים תוכנית בנייה, מדפיסים אותה במעין פוסטר ענק ותלת ממדי ואז חותכים ומעצבים בעזרת ספוג וכך מתקבלת איזושהי דמות שמתחילים לגלף ולעבוד עליה. לחלק מהתלבושות יש גם צורך במידות של המפורסמים כי הן מתלבשות בצורה מדויקת על הגוף, ולעומת זאת תלבושות אחרות נישאות על ידי רתמות פנימיות. יחד איתי עבדה המתפרה של טל מרקוביץ' שהייתה אחראית לתפירה של כל התלבושות".

ספר קצת על אחורי הקלעים של יצירת הדמויות.

"יש כל-כך הרבה. הייתי צריך, למשל, לגרום לכדורי הפלאפל להיראות ממש אמיתיים ופריכים. תוך כדי ששייפתי אותם בטעות שייפתי גם את האגודל שלי והתחלתי לדמם. אבל הפרס האמיתי היה כשהדמות לבשה את הפלאפל והמפיקה אמרה: 'אוקיי, אני יודעת מה אוכלים היום', ובאמת הזמינו פלאפל לאותו יום. הוא ממש יצא מעורר תיאבון".

עובדים במרץ על תוכנית הבניה // צילום: באדיבות אורגד אדרי
עובדים במרץ על תוכנית הבניה // צילום: באדיבות אורגד אדרי

איזו דמות היה הכי קשה להלביש?

"הדרקון היה פשוט עצום, ליעל היו הרבה חלקים וגם להכנת השפירית עם הכנפיים שלה נדרש לא מעט מאמץ. רוב התלבושות מתפרקות לכמה חלקים ומאוחסנות בארגזים".

ולשאלת השאלות - פגשת את המפורסמים?

"כן. היה לי חשוב לוודא שנוח להם. נורא חם בפנים, וצריך לראות שמי שנמצא שם נהנה, כי הצד הפיזי של התלבושות לא פשוט. המדידות הראשונות היו נורא מהנות והמפורסמים ממש הפיחו חיים בתלבושות, לא דמיינתי את זה ככה. אני זוכר שהכריש מדד בפעם הראשונה את התלבושות והתחיל לרקוד בחדר ההלבשה - היה נפלא לראות את זה".

"אני ילד טוב ירושלים, לא מגלה כלום". אורגד אדרי // צילום: תמיר דוידוב
"אני ילד טוב ירושלים, לא מגלה כלום". אורגד אדרי // צילום: תמיר דוידוב

אנשים מנסים להוציא ממך מידע בנוגע למי מסתתר מתחת למסכה?

"כל הזמן. התוכנית סחפה אנשים כל-כך מהר וכולם מנסים כל הזמן לשאול שאלות ולגרום לי לחשוף את הדמויות. גם האסיסטנטים שעבדו איתי על המסכות לא יודעים למי הן מיועדות ועשינו בסטודיו לוח ניחושים, ואפילו בת הזוג שלי שניהלה את הפרויקט ברמת הלו"ז - גם היא לא יודעת במי מדובר. היא הייתה בטוחה שהכריש זה סמיון. אני ילד טוב ירושלים, לא מגלה כלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו