שתף קטע נבחר

ביטחון פנים: "יסעור פגעה בזכויות עובדים"

המשרד לביטחון פנים מעכב את המשך העבודה עם חברת מוקד יסעור בגלל תלונות עובדים. החברה: רואה חשבון חיצוני קבע שהתלונות נגדינו מוטעות

המשרד לביטחון פנים מעכב את המשך העבודה עם חברת מוקד יסעור, המספקת לה שירותי ניקיון. כך נודע ל-ynet. זאת, בשל תלונות של עובדים שפנו למשרד והתלוננו כי החברה פגעה, לכאורה, בזכויותיהם. כך עולה ממכתב ששלח סמנכ"ל מכרזים במשרד לביטחון פנים, יואל לוי, לעורכת הדין יעל בראון המייצגת את החברה.  

 

המשרד לביטחון פנים מעסיק מזה זמן רב את מוקד יסעור במתן שירותי ניקיון. המשרד פסל את החברה מלהשתתף במכרז לשירותי ניקיון ובחר בחברה אחרת. מאוחר יותר, ניאות המשרד לבקשת מוקד יסעור והקפיא את המכרז, כדי לתת לה אפשרות לשימוע.

 

"פסילת הצעתך במכרז התקבלה בהתאם להוראת החשב הכללי, 'הגנה על זכויות עובדים המועסקים על ידי קבלני שירותים בתחומי השמירה, האבטחה והניקיון'" נכתב במכתב ששלח לוי לבראון, "בפרוטוקול ועדת המשנה צויינה חוות דעתו המקצועית השלילית של רפי קלגאבן (מנהל במשרד לביטחון פנים, ת.ג), ממנה עולה כי בניגוד להתחייבויותיה כלפי המשרד, החברה אינה שומרת, לכאורה, על זכויותיהם של עובדיה. טענות אלו חזרו ועלו בפניי בשנים האחרונות ועד היום הן חוזרות ועולות".

 

גורם המעורה בנושא טוען כי בעקבות תלונות של עובדי החברה, שכר המשרד לבטחון פנים רואה חשבון שבדק את הנושא ומצא שהחברה אינה מגנה על זכויות העובדים בנושאי שעות נוספות, נסיעות, פנסיות, דמי הבראה, ימי מחלה ועוד. התלונות הללו צויינו בפירוט בחוות הדעת שהכין רואה החשבון שבדק את החברה, והחברה השיבה להם בפירוט במכתב ששלחה למשרד לביטחון פנים. לפי תשובותיה של החברה, עולה כי לטענתה, היא אינה פוגעת בזכויות העובדים כלל. 

 

החברה: הצעתנו נפסלה משיקולים זרים ופסולים

עורכת הדין בראון מסרה ל-ynet גירסה שונה בתכלית של הדברים: "המשרד לביטחון פנים שכר רואה חשבון חיצוני, על חשבוננו ולפי בחירתו, שבדק את הדברים היטב ומצא כי כל הטענות נגד החברה אינן נכונות".

 

במכתב התשובה ששלחה בראון בשם החברה נכתב כי: "הצעת החברה נפסלה שלא כדין, משיקולים זרים ופסולים. לאחר שהתקבלו הסבריה של החברה, בדק המשרד לביטחון פנים את הדברים ומצא שמרבית הטענות שהועלו נגדה בחוות הדעת היו שגויות. המספר הזעום של הליקויים שנמצאו תוקנו כבר אז באופן מיידי על ידי החברה, לשביעות רצונו של המשרד לביטחון פנים. ליקויים אחרים שנטענו נגד החברה לא הובאו בפניה, כך שלא ניתנה לה כל הזדמנות לסתור אותם ולהשמיע את עמדתה, וזאת, בניגוד לנוהל התקין".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם המשטרה התחילה לדאוג למאבטחים?
צילום: דנה קופל
מומלצים