מונית ספיישל בקורונה: איך נראים החיים של הנהגים בזמן הסגר?

הילה קורח נכנסה לנעליהם של נהגי המוניות, התנסתה בנסיעה בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית - ושמעה על קשיי התקופה והתסכול העמוק שהם חווים: "האפליקציות שבקו חיים - יש נסיעה אחת לשעתיים"

זמן צפייה: 11:59

הסגר השני שהוטל על ישראל בחודש האחרון פגע ברבים, בהם גם נהגי המוניות, שמעידים על ירידה חדה בהזמנת נסיעות. בעקבות זאת החליטה מגישת "מהדורת השבת", הילה קורח, לשבת מאחורי ההגה ולראשונה בחייה לנהוג בנתיב התחבורה הציבורית במונית ספיישל בתל אביב.

שחר, נהג מונית, סיפר לקורח על המצב כיום: "כל האפליקציות שובקות חיים. יש נסיעה אחת לשעתיים או שלוש". שחר הוסיף כי: "אני עומד פה כבר שעה ורבע ואין נסיעה - ככה זה כבר תקופה די ארוכה". מבחינת הפרנסה, הוא אמר שהרווח שלו כעת מהווה 40% ממה שהיה לפני הקורונה וסיפר כי "לפעמים מתוך ייאוש אני חוזר הביתה אחרי שש או שבע שעות עבודה בלבד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "זאת אינה יציאה לשגרה – רק הקלות, צמצמו מפגשים"

פ.ס.וו הודיעה: השחקן ערן זהבי נדבק בקורונה

אלפים מוחים מול בלפור וברחבי הארץ; כמה מפגינים הותקפו

הילה קורח ורבקה מיכאלי במונית
הילה קורח ורבקה מיכאלי במונית | צילום: חדשות 13

בין הלקוחות שאותם הסיעה קורח הייתה גם השחקנית הידועה רבקה מיכאלי, שאת ימי הסגר מעבירה בין היתר גם בהפגנות: "אני מאוד פעילה בהפגנות. אני מפגינה בעיקר בגשר קרן קיימת", סיפרה. היא מפגינה בעיקר למען השינוי כי לטענתה אי אפשר להמשיך כך יותר: "את ראית את הבן אדם שזרק את הנעליים שלו החוצה וחטף קנס. כולם יוציאו את הכול החוצה כי אי אפשר יותר - זה הולך לאנרכיה".

קורח, שהייתה בסטרס מזה שרבות מנסיעותיה מתבטלות, העלתה למונית את פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס ליולדות, ששוחח עימה על מצב הפוריות בתקופת הקורונה: "מתחילת חודש מארס, שיעור הפיריון במדינה ירד", אמר יוגב. זאת, "מכיוון שהייתה תקופת אי-ודאות בקרב האנשים וגם חוסר הביטחון הכלכלי - רבים חשבו שזה לא הזמן להיכנס להיריון". בד בבד, יוגב הביע תחזית אופטימית כי לאחר שיודיעו על חיסון לקורונה, תהיה עלייה משמעותית בשיעור הפיריון הכללי.

הלקוח האחרון אותו אספה היה דודי סינדי, בעל מספרה בתל אביב, שאמר לקורח את דעתו לגבי מרד העסקים הקטנים: "המרד של העסקים מראה שלאנשים נמאס כבר מהמצב". סינדי אף הביע את תמיכתו בהם: "יש מצב חירום בארץ. בכל יום שאנו קמים בבוקר אנחנו שומעים חדשות רק לגבי הקורונה. הרגתם אותנו עם זה. אנחנו בסך הכול רוצים להתפרנס ולחיות".